Operatorzy rezygnują z mobilnej telewizji

Operatorzy rezygnują z mobilnej telewizji14.06.2010 16:40
nokia-tv
Kira Czarczyńska

Szumnie zapowiadane wprowadzenie w Polsce mobilnej telewizji w standardzie DVB-H najwyraźniej skończy się na zapowiedziach. Mimo, że upłynął już ponad rok od przetargu na operatora multipleksu, jego zwycięzca... nie ma z kim podpisać umów na dystrybucję usługi. Era i Play zrezygnowali definitywnie, Plus i Orange obecną ofertą nie są zainteresowani.

Wszędzie, gdzie działa mobilna telewizja, usługę oferują swoim klientom operatorzy telefonii komórkowej. Jest to logicznie uzasadnione: mają wielu abonentów, sprzedają telefony obsługujące DVB-H, mogą więc proponować jednocześnie dodatkową usługę, np. w pakiecie do podpisywanej umowy.

U nas również założenie było takie, że to sieci GSM będą mobilną telewizję sprzedawać. Robiono już nawet plany dotyczące szacunkowej liczby abonentów czy cen dla użytkownika końcowego.

Teoria sobie, praktyka sobie...

Przypomnijmy: przetarg wygrała firma Info-TV-FM, która rozpoczęła już budowę koniecznej infrastruktury, a nawet przeprowadziła wstępne testy usługi. Wypadły one zresztą całkiem nie najgorzej. Firma zawarła również porozumienie z nadawcami telewizyjnymi, ustalony został nawet szablonowy zestaw dostępnych stacji i zarys programów.

Przyszedł czas na umowy z operatorami, którzy mieli tą usługę sprzedawać swoim abonentom.

I tu spółkę czekała niespodzianka

Krzysztof Dzięcioł, dyrektor departamentu usług mobilnych w Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatorze sieci Era, mówi wprost:

Nie pracujemy już nad projektem mobilnej telewizji w technologii DVB-H. Coraz więcej oznak wskazuje, w ogóle nie spełniła ona pokładanych w niej nadziei.

Marcin Gruszka, rzecznik sieci Play, również twierdzi, że mobilna TV w takiej formie nie wpisuje się w strategię działania sieci:

Koncentrujemy się na tzw. streamingu video, czekając na inne technologie. Proste, efektywne, przystępne dla wszystkich użytkowników - takie jak cyfrowa telewizja naziemna, którą będzie można odbierać również na komórkach.

Nieco mniej kategorycznie wypowiada się Wojciech Muszyński - dyrektor Departamentu Strategii Polkomtela, operatora sieci Plus, choć entuzjazmem też wyraźnie nie pała:

Niewykluczone, że wdrożylibyśmy tę usługę, ale na racjonalnych warunkach. Jakich? Dzisiaj nie wiemy, ponieważ Info-TV-FM nie przedstawiła wszystkich danych, które umożliwiałyby dokonanie biznesowej oceny.

Albert Kuźmicz, prezes zarządu funduszu NFI Magna Polonia (właściciela Info-TV-FM) jest najwyraźniej zaskoczony taką reakcją operatorów:

Może to brak chęci do prowadzenia rozmów spowodowanym porażką w konkursie lub też przekonanie, że nie doprowadzą do szczęśliwego zakończenia.

Być może, ale istnieje też znacznie prostsze wytłumaczenie: finansowe.

Warunki zaproponowane przez Info-TV-FM są po prostu dla operatorów nieopłacalne. Mimo przegrania przetargu, w zasadzie to na nich właśnie zostałby przeniesiony ciężar nie tylko sprzedaży usługi, ale również w dużej części jej finansowania. Ciężko się więc dziwić, że przy takich warunkach współpracy - chętnych brakuje.

Najwyraźniej więc mobilna TV umrze w naszym kraju śmiercią naturalną, zostawiając po sobie głównie rozpoczęte inwestycje.

Źródło: Rzeczpospolita

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.