Ostatnie podrygi kreatywności. Teraz już wszystkie smartfony będą wyglądać tak samo

Ostatnie podrygi kreatywności. Teraz już wszystkie smartfony będą wyglądać tak samo24.11.2021 15:29

Nie miejcie złudzeń - to ostatnie podrygi kreatywności na rynku smartfonów. "Wszystko jest kopią kopii jeszcze innej kopii".

Od kilkudziesięciu miesięcy niemal wszystkie smartfony wyglądają tak samo. Jeśli wejdziesz do sklepu z elektroniką, chwycisz do ręki pierwszy lepszy telefon i go obrócisz, jest wysoce prawdopodobne, że ujrzysz z tyłu prostokątną wysepkę z aparatami, ulokowaną z lewym górnym rogu.

Taki trend zdominował rynek, ale jeszcze nie wszyscy się mu poddali. Przykładowo Nokia konsekwentnie umieszcza swoje aparaty centralnie, zazwyczaj w okrągłym wybrzuszeniu.

Nokia G50 ma wygląd typowy dla tej marki
Nokia G50 ma wygląd typowy dla tej marki

Producent uczynił z tego swój znak rozpoznawczy, dumnie chwaląc się w materiałach promocyjnych "skandynawskim wzornictwem". Nic jednak nie trwa wiecznie.

Jak wszyscy, to wszyscy. Już nawet Nokia kopiuje konkurencję

Evan Blass opublikował zdjęcia promocyjne czterech jeszcze niezaprezentowanych smartfonów Nokii. Dwa z telefonów wyglądają dziwnie znajomo, choć nijak nie przypominają wcześniejszych smartfonów tej marki.

Źródło zdjęć: © twitter.com/evleaks
Źródło zdjęć: © twitter.com/evleaks

Wniosek? Finowie wkrótce zgaszą światło w pokoju z napisem "kreatywność" i przynajmniej część ich smartfonów przestanie wyróżniać się z tłumu.

Przynajmniej na razie nie będzie to jednak dotyczyło całego portfolio. Dwa pozostałe z nadchodzących telefonów mają mieć wzornictwo typowe dla Nokii.

Źródło zdjęć: © twitter.com/evleaks
Źródło zdjęć: © twitter.com/evleaks

Tak czy inaczej, w nadchodzących miesiącach znalezienie telefonu, który wygląda zupełnie inaczej niż cała reszta, będzie jeszcze trudniejsze niż teraz. Skoro nawet Nokia się poddaje, najwidoczniej bycie oryginalnym się nie opłaca.

Zobacz także:

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.