Oto pierwszy inteligentny fidget spinner. Moda rozkwitnie na nowo?

Oto pierwszy inteligentny fidget spinner. Moda rozkwitnie na nowo?28.06.2017 15:27
Łukasz Skałba

Fidget spinner, czyli mała zabawka, która kręci się dzięki łożysku, podbiła cały świat. Początkowo miała ona służyć jako narzędzie rehabilitacyjne dla dzieci chorych na autyzm i osoby cierpiące na ADHD. Stała się ona jednak bardzo szybko popularna również wśród reszty społeczeństwa. Przyszła pora na fidget spinner 2.0?

Moda, owczy pęd... Nazywajcie to jak chcecie. Jedno jest pewne - to właśnie temu fidget spinnery zawdzięczają swoją rekordową popularność. Nastolatkowie kupują je, bo ich rówieśnicy już je mają. Prześcigają się oni w tym, który spinner ma lepsze łożysko i który lepiej wygląda. Wśród osób w wieku gimnazjalnym, jest to rzecz służąca do szpanowania i lansu.

Zabawka ta nie ma żadnego sensu. Nie jest w żaden sposób wciągająca i ciekawa. Ot, po prostu, kręcące się metalowe kółko. Moda, która wybuchła nie wynikała więc z jej niezwykłości. Dlatego też szybko zaczęła się kończyć. Coraz więcej osób zaczęło zauważać jej bezsens i obecnie rozpoczęła się wyraźna tendencja spadkowa, jeśli chodzi o popularność spinnerów. Pewna firma wpadła jednak na pomysł stworzenia pierwszego na świecie smart-spinnera.

Smart fidget spinner?

Produkt nosi nazwę BlueSpin i do pierwszych użytkowników trafi jesienią, czyli wtedy, gdy o fidget spinnerach nikt już nie będzie pamiętał. Twórcy chcą zdobyć fundusze na realizację projektu przy pomocy serwisu crowdfundingowego - Indiegogo. Problem w tym, że moda na spinnery już się kończy, a oni jeszcze nawet nie wystartowali z kampanią (jest ona w fazie "preview"). Celem jest zebranie 20 tysięcy dolarów. Na co?

Na fidget spinnera wyposażonego w kilka dodatków. Jego obudowa z obu stron została pokryta panelami czułymi na dotyk. W środku znajdziemy natomiast obrotomierz połączony z procesorem oraz czujnik pozycji i moduł Bluetooth. Jest również wymienialna bateria. Ma ona wytrzymać rok zabawy. Ciekawe czy znajdzie się choć jedna osoba, której kręcenie spinnerem nie znudzi się po kilku miesiącach...

Kluczowa jest aplikacja BlueSpin

Aplikacja nie tylko mierzy szybkość obrotową spinnera i czas jego kręcenia, ale również, dzięki wbudowanym sensorom, śledzi triki które nim wykonujemy. Tak więc za każdy obrót czy zmianę ręki dostaniemy określoną ilość punktów. Będziemy mogli oczywiście rywalizować w czasie rzeczywistym z innymi graczami, których znajdziemy na specjalnej mapie.

Oprócz tego, fidget spinner może być łatwo znaleziony, gdyż w aplikacji zawsze możemy sprawdzić jego lokalizację (do 60 metrów). Koszt zabawki w przedsprzedaży to 49 dolarów (około 180 zł). Czy warto? No w sumie jak się tak zastanowić, to na pewno bardziej niż kupowanie zwykłego spinnera, czyli kawałka metalu z łożyskiem. Mimo wszystko, uważam, że kampania skazana jest na porażkę. Jej twórcy się po prostu spóźnili. No chyba, że uda im się wznowić modę na spinnery od zera. Zobaczymy...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.