Patentowe walki Apple'a i Samsunga jednak szkodzą innowacyjności

Patentowe walki Apple'a i Samsunga jednak szkodzą innowacyjności13.02.2013 13:00
Galaxy Note II (fot. EC Memento)
Adrian Nowak

Tim Cook w ubiegłym roku zapewniał, że choć procesy sądowe są dla koncernu Apple irytującym problemem, ostatecznie nie mają wpływu na innowacje pojawiające się w kolejnych wersjach gadżetów. Samsung ma jednak wyraźnie odmienne zdanie na ten temat.

David Eun, jeden z dyrektorów Samsunga, przyznał, że choć firma może zyskać finansowo dzięki opłatom licencyjnym, w ostatecznym rozrachunku użytkownicy tracą na patentowych potyczkach. Choć Eun zapewnia oczywiście, że koreański koncern mocno inwestuje w rozwój nowych technologii, utrudnienia prawne sprawiają, że nie wszystkie rozwiązania trafiają do końcowych użytkowników.

Samsung ma obecnie skupiać się przede wszystkim na "oprogramowaniu, które zwiększy możliwości produktów firmy". Proces ten może oznaczać jednak nie tylko położenie większego nacisku na rozwój narzędzi wewnątrz firmy, ale również przejęcia mniejszych spółek czy partnerstwo przy pracach z innymi graczami.

Tim Cook nieco później (choć przy okazji innej konferencji) również nie szczędził słów na temat konkurentów. Samsung nie został wymieniony z nazwy, jednak Cook bez wątpienia atakował swojego największego rywala, zwracając uwagę chociażby na ekrany OLED, które stosowane są we wszystkich flagowych smartfonach z serii Galaxy. Zdaniem dyrektora generalnego Apple'a matryce te bardzo słabo oddają kolory.

Co jeszcze ciekawsze, Cook narzekał również na niewielką innowacyjność mobilnych koncernów. Jak stwierdził, rywale kalifornijskiej firmy nie są w stanie konkurować na polu innowacyjności, co sprawia, że zbyt często skupiają się na samej specyfikacji urządzeń. Choć bez wątpienia jest w tym sporo prawdy, większe ekrany i niezwykle szybkie procesory nowych smartfonów mimo wszystko również wydają się istotnymi parametrami dla użytkowników.

Wyraźnie widać, że największe koncerny na rynku mobilnym po prostu za sobą nie przepadają. Choć ostatnio to iPhone'owi coraz częściej wytyka się brak innowacyjnych funkcji i odcinanie kuponów od dawnej rewolucyjności, genialne wyniki sprzedażowe urządzenia zamykają usta krytykom. Może zamiast zarzucać konkurentom skupianie się na specyfikacji urządzeń, Apple zaprezentowałby w swoim nowym smartfonie coś innowacyjnego?

Źródło: SlashGear

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.