Tego jeszcze nie grali. Apple walczy z "irracjonalnie wysokimi cenami"

Tego jeszcze nie grali. Apple walczy z "irracjonalnie wysokimi cenami"22.02.2021 13:01

Firma nie zaczęła jednak naprawiania świata od siebie.

Mechanizm mikropłatności, pozwalający na odblokowanie dodatkowej zawartości w grach i aplikacjach, jest często wykorzystywany w nie do końca uczciwy sposób.

Sklepy App Store czy Google Play pełne są chociażby wątpliwej jakości edytorów zdjęć, które za dodatkową opłatą - liczoną często w setkach złotych miesięcznie - obiecują fotograficzne cuda na kiju. To w połączeniu z wystawianymi hurtowo fałszywymi opiniami sprawia, że nietrudno nadziać się na drogą apkę, która nie nadaje się do niczego.

Walka z tym problemem nie jest łatwa, bo czasem ciężko postawić granicę między wysoką ceną (co jest przecież kwestią mocno subiektywną) a oszustwem. Nie da się obiektywnie określić wartości wirtualnego dodatku, ale twórcy sklepów z programami robią co mogą, by mimo wszystko chronić interes swoich użytkowników.

W ostatnim czasie Apple walczy z "irracjonalnie wysokimi cenami" bardziej nadgorliwie

Serwis 9to5Mac dotarł do e-maila, którego jeden z programistów dostał od Apple'a. Jego aplikacja nie została dopuszczona do App Store'a z uwagi na "irracjonalnie wysokiej ceny", które "nie odzwierciedlają wartości funkcji i treści oferowanych użytkownikowi". W wiadomości padają także takie słowa jak "oszustwo" czy "naciąganie".

Wspomniany deweloper skontaktował się z Apple'em i przedstawił powody, dla których cena subskrypcji jest taka, a nie inna. Ostatecznie firma przyznała się do błędu i program do App Store'a dopuściła.

Szybkie śledztwo wykazało jednak, że w ciągu ostatniego półrocza podobne maile dostało wielu programistów. Najwidoczniej Apple zaczął podchodzić bardziej rygorystycznie do egzekwowana swoich wytycznych.

Ciekawie wygląda jednak argumentacja Apple'a w zestawieniu z jego własną polityką cenową

Przypominam, że w uzasadnieniu odrzucenia aplikacji padł argument o "irracjonalnie wysokich cenach", które "nie odzwierciedlają wartości funkcji i treści oferowanych użytkownikowi".

Zajrzymy więc do sklepu Apple'a z ufnością, że firma gra według swoich własnych zasad. Wychodzi na to, że 3499 zł za zestaw kółek do komputera to - w opinii Tima Cooka - racjonalna cena.

2229 zł za stalową bransoletę do Apple Watcha musi z kolei stanowić cenę odzwierciedlającą wartość oferowaną użytkownikowi.

Żadnym naciąganiem najwidoczniej nie jest też sprzedawanie podstawki do monitora za 4799 zł.

Jak to dobrze, że Apple troszczy się o to, by jego klienci wydawali pieniądze na rzeczy, które są warte swojej ceny.

Zobacz także:

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.