4 powody, dla których Pixele nie powinny kosztować tyle co iPhone'y

4 powody, dla których Pixele nie powinny kosztować tyle co iPhone'y06.10.2016 16:01
Apple Store w Nowym Jorku i Pixel
Źródło zdjęć: © Apple

Google chce być drugim Apple'em. Jego Pixele wyglądają jak iPhone'y i kosztują tyle co iPhone'y. Czy uderzenie w tę samą półkę cenową jest zasadne? Moim zdaniem nie.

  1. Marka

Apple hardware'em zajmuje się od ponad 40 lat. Telefonami od 9 lat. Google hardware'em zajmuje się od 3 lat. Telefonami od kilku dni.

iPhone to marka, która z różnych przyczyn jest znana i ceniona. Pixel to marka, która dopiero jest budowana. Ilu z Was bazując na doświadczeniu może powiedzieć, że markę Pixel lubi? No właśnie. Zwykło się mawiać, że iPhone jest drogi, bo płaci się za markę. Dlaczego więc Pixele kosztują tyle samo?

  1. Wsparcie aktualizacyjne

Pod koniec sierpnia 2016, iPhone 4s - telefon z września 2011 - otrzymał system iOS 9.3.5, czyli swoją ostatnią aktualizację. Smartfon wspierany był przez niemal 5 lat i wszystkie wersje oprogramowania otrzymywał równo z nowszymi modelami.

Tymczasem na stronie poświęconej Pixelom znajduje się taka informacja:

5 lat czy 2 lata - oj tam, oj tam. Płać tyle samo. Nie wiemy też, jak w przyszłości będzie przebiegał proces aktualizacyjny. Oby nie skończyło się jak z Nexusami...

  1. Wsparcie serwisowe

iPhone'y są sprzedawane na całym świecie, więc i na całym świecie rozsiane są autoryzowane serwisy. To w połączeniu z międzynarodową gwarancją może być istotne dla ludzi, którzy dużo podróżują.

Genius Bar w Apple Storze
Genius Bar w Apple Storze

iPhone popsuł Ci się podczas wycieczki do Włoch? Nie ma problemu - zostanie naprawiony lub wymieniony na miejscu, gdy zajdziesz do Apple Store'a. Apple zdążył też już zasłynąć z wysokiej jakości obsługi serwisowej.

Pixel jest natomiast sprzedawany tylko w 6 krajach na świecie. Jak z jakością samego serwisu? Nie wiadomo. Google dopiero będzie miał okazję się wykazać. Póki co firmie należy się mały plusik za uruchomienie 24-godzinnego wsparcia za pośrednictwem preinstalowanego na Pixelach czata.

  1. Sieć dystrybucji

Apple utrzymuje niemal 500 salonów Apple Store rozsianych po całym świecie. W krajach, w których Apple Store'ów nie ma (np. w Polsce), działa program Premium Reseller. Tacy sprzedawcy "zostali uznani przez firmę Apple za zapewniających najwyższy poziom obsługi klienta, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań, serwisu i wsparcia Apple". Sporo osób ceni sobie Apple Store'y za przyjemną atmosferę czy fachową obsługę, która doradzi przy zakupie, pomoże z ewentualnym problemem czy nawet doładuje telefon.

Apple Store w Londynie, Źródło zdjęć: © Apple
Apple Store w Londynie
Źródło zdjęć: © Apple

Google natomiast na chwilę obecną ogranicza się do sprzedaży online oraz korzystania z sieci dystrybucji partnerów.

Przed Google'em jeszcze długa droga

Zestawiłem Google'a z Apple'em, bo Google w oczywisty sposób stara się konkurować głównie z Apple'em. Firma ma jednak sporo do nadrobienia także względem androidowych producentów.

Taki Samsung również ma wyrobioną markę czy mnóstwo firmowych salonów (także w Polsce). Ostatnio firma otworzyła nawet pierwszy Premium Service Plaza, czyli miejsce, w którym urządzenia są naprawiane w godzinę.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.