Play i Orange - gdzie naprawdę migrują klienci?

Play i Orange - gdzie naprawdę migrują klienci?17.07.2010 11:05
Kira Czarczyńska

Jako młodszy od Wielkiej Trójki operator, Play stara się tak konstruować ofertę, żeby móc podebrać nieco klientów pozostałym, bardziej rozwiniętym już sieciom komórkowym. Często też korzysta z kolejnych okazji do pochwalenia się, ile osób przenosi swój numer do Fioletowej Sieci.

Tym razem otrzymaliśmy też informacje z drugiej strony barykady - od Orange.

Tym razem otrzymaliśmy też informacje z drugiej strony barykady - od Orange.

Zmiana operatora na Play

Play niewątpliwie ma spore powody do zadowolenia. Mimo, że oczywiście niektórzy klienci rezygnują z tej sieci, to jest ich mniej, niż napływających. Marcin Gruszka, rzecznik operatora, napisał o tym na swoim blogu:

Oczywiście są również klienci którzy odchodzą z numerem z PLAY. Jest ich bardzo niewielu. Na stu klientów, którzy przychodzą tylko czterech odchodzi. To naturalne, ale będziemy starać się bardziej zmniejszyć ten wynik. Odchodzi4 ciągle z nami jest ;-)

Rzeczywiście, statystyki prowadzone w ostatnim czasie wskazują, że najwięcej klientów zmieniających sieć - przechodzi właśnie do Play. Jest to zresztą o tyle sensowne, że większość z nas zdążyła już "przerobić" Wielką Trójkę, wiele osób więc mogło skusić się na ofertę Play z kilku powodów:

  • dla porównania
  • ze względu na korzystne dla nich warunki
  • ze względu na kiepskie doświadczenia u poprzednich operatorów
  • ponieważ oferta Play jest zwykle ciekawie przedstawiana i dobrze promowana

Fioletowy Operator poszerza zresztą ciągle swoją propozycję, choćby o taryfy skierowane do biznesu czy Stan Darmowy. Są to na pewno ciekawe pomysły, które jak widać znajdują swoich zwolenników.

Zmiana operatora na Orange

Do wyników Play odniósł się tym razem rzecznik prasowy Orange, Wojciech Jabczyński. Na jego blogu firmowym przeczytać można komentarz:

Wczoraj Marcin Gruszka pochwalił się dobrym wynikiem MNP Playa w pierwszej połowie tego roku. Prosiliście o komentarz, więc krótko dodam od siebie, że Orange tradycyjnie najlepiej radzi sobie wśród W3. Saldo przyjścia/odejścia o mamy lepsze o kilka tysięcy od Plusa, a największym "dawcą" na rynku [pozostaje Era](http://komorkomania.pl/16500,microsim-takze-w-erze).

Rzecznik dodał, że oznacza to po prostu zachowanie przez wszystkie sieci dotychczasowych "pozycji". Podkreślił też przy okazji duże zainteresowanie ofertą biznesową Orange:

Co szczególnie nas cieszy to fakt, że aż 60 proc. numerów przenoszonych do Orange to biznes. Myślę, że nikogo nie trzeba przekonywać, jak jest to ważne dla każdego operatora.

Rzeczywiście, nie trzeba - w końcu klienci biznesowi, traktujący telefon jako codzienne narzędzie pracy, zostawiają u swojego operatora zazwyczaj znacznie więcej pieniędzy, niż osoby prywatne. Zwłaszcza, jeśli mowa jest o większych firmach, z sektora ŚDP (Średnich i Dużych Przedsiębiorstw).

Z ciekawostek zaś rzecznik dodał, że wśród klientów, którzy rezygnują z Playa najwięcej klientów wybiera właśnie Orange.

Czy to takie istotne?

Wydawać by się mogło, że każdy klient jest na wagę złota, kiedy walczy się o rynek. Tak naprawdę jednak, istotniejsze są inne kwestie:

  • dlaczego klient zmienia sieć?
  • ile klient przeciętnie wydaje na jej usługi?
  • jak długo klient zostanie w nowej sieci?

Klient będący przedsiębiorstwem, posiadający wiele aktywacji, zostający u danego operatora na dłużej - jest z biznesowego punktu widzenia zdecydowanie bardziej opłacalny, niż osoba prywatna, korzystająca z jednej karty pre-paid służącej jej głównie do odbierania rozmów.

Niestety, nie są chyba w ogóle prowadzone statystyki uwzględniające także to, jacy klienci najczęściej przechodzą do danej sieci. Oczywiście, na pewno każdy operator posiada takie informacje, jednak nie są one przeważnie publikowane, a jeśli już, to w mocno okrojonej formie.

Tak naprawdę więc te informacje, które do nas trafiają, są bardziej zagraniem marketingowym - niż rzeczywistą "miarą atrakcyjności" sieci.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.