Play ma 8 procent rynku

Play ma 8 procent rynku21.01.2010 14:10
PlayLogo
Kira Czarczyńska

Doczekaliśmy się w końcu kilku konkretów na temat tego jak działa na naszym rynku operator Play - i jak mu tak naprawdę idzie. W prezentowanych przez marketing wizjach zawsze wygląda to oczywiście prześlicznie, dlatego twarde, księgowe cyferki, są świetnym punktem odniesienia.

Jak więc idzie Fioletowemu Operatorowi - i co zamierza dalej?

Jak więc idzie Fioletowemu Operatorowi - i co zamierza dalej?

Jorgen Bang-Jensen, prezes spółki, wydaje się być zadowolony z dotychczasowej działalności Play. W 2009 roku P4 osiągnął 1,34 mld zł przychodów, a co istotne - już od sierpnia EBITDA (zysk przedsiębiorstwa przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych kredytów, podatków, deprecjacji i amortyzacji) był do końca roku dodatni.

Prezes Bang-Jensen:

Na koniec 2009 roku mieliśmy 3.447.958 klientów, z czego 1.370.166 to klienci post-paid, a 2.077.792 to klienci pre-paid. Post-paid stanowi więc 39,7 proc. całej bazy klientów.

W grudniu 2009 z mobilnego Internetu Play korzystało 300 tysięcy osób, a łączne wydatki na rozbudowę sieci masztów wyniosły około 600 milionów złotych. Postawiono 2311 stacji bazowych, obejmując zasięgiem sieci 2G - 80% populacji kraju, a 3G - 61%. Sieć punktów sprzedaży również została mocno rozbudowana i w chwili obecnej Play ma ponad 820 salonów i 100 tysięcy punktów oferujących Play Fresh.

A co w tym roku?

Udało się w końcu rozpocząć proces spłacania zaciągniętych wcześniej kredytów obejmujących kwotę około 390 milionów euro, co bardzo dobrze wróży tegorocznym wynikom finansowym spółki. Trend widoczny w wynikach EBITDA powinien się utrzymać i w roku 2010 będą one przez cały czas dodatnie.

Jeśli chodzi o dalsze inwestycje Play, prezes wyjaśnił:

Inwestycje będą nieco niższe niż w 2009 roku. Nie możemy stwierdzić ile stacji bazowych w tym roku powstanie.

Sieć ma się jednak nadal rozwijać. Założeniem na bieżący rok jest osiągnięcie przychodu na poziomie 2 miliardów i utrzymanie pozytywnego EBITDA. Play zamierza pozyskać do końca grudnia 4,5 miliona klientów.

Źródło: PLAY

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.