Polacy uwielbiają płacić smartwatchami. Liderzy rynku mają to gdzieś

Polacy uwielbiają płacić smartwatchami. Liderzy rynku mają to gdzieś02.12.2019 17:10
Samsung Pay to usługa, o której w Polsce możemy pomarzyć

Mastercard przygotował ciekawy raport dotyczący płatności z użyciem gadżetów ubieralnych, a więc zegarków, opasek, bransoletek czy pierścionków.

Polacy wypadają w tym rankingu bardzo dobrze. Producenci tych gadżetów wypadają natomiast nie najlepiej.

Płatności z użyciem inteligentnej galanterii. Polacy w europejskiej i światowej czołówce

Według raportu firmy Mastercard, ze wszystkich płatności wearables w Europie w 2019 roku, aż 33 proc. realizowanych było w Holandii. Kolejne miejsca należą do Wielkiej Brytanii (18 proc.), Szwajcarii (8 proc.) i Rosja (7 proc.).

TOP 10 europejskich krajów prezentuje się tak:

  1. Holandia
  2. Wielka Brytania
  3. Szwajcaria
  4. Rosja
  5. Polska
  6. Szwecja
  7. Czechy
  8. Finlandia
  9. Niemcy
  10. Ukraina

W Europie Polska zajmuje więc bardzo dobrą piątą pozycję. Wyprzedzamy Szwecję, Czechy, Finlandię, Niemcy oraz Ukrainę.

Na tym nie koniec. W skali globalnej - oprócz wymienionych krajów europejskich - wyprzedza nas jeszcze tylko Australia, która znajduje się na szczycie listy. Oznacza to, że pod względem popularności zegarkowych płatności zbliżeniowych Polska zajmuje szóstą pozycję na świecie. Nieźle.

Mogłoby się wydawać, że takich danych nie można ignorować, prawda?

A jednak wielu producentów te dane ignoruje

Według wrześniowego raportu IDC, piątka największych producentów inteligentnej galanterii na świecie to kolejno: Xiaomi, Apple, Huawei, Fitbit i Samsung.

Każda z wymienionych firm rozwija własny system płatności zbliżeniowych, który współpracuje z ich zegarkami i opaskami. Ale.

Więcej niż połowa tych usług nie działa w Polsce

Ze wspomnianych zegarkowych platform płatniczych Polacy mogą korzystać jedynie z Apple Pay oraz Fitbit Pay. Do tego doliczyć możemy jeszcze usługę firmy znajdującej się poza rankingiem - Garmin Pay.

Mi Pay? Zapomnij. Huawei Pay? Marzenia. Samsung Pay? Nic z tego. A przecież Xiaomi, Huawei i Samsung są ze swoimi produktami wearables na polskim rynku obecni. Produkty te są jednak okrojone o jedną z kluczowych i - jak widać - lubianych przez Polaków funkcji.

Producenci zegarków na własne życzenie tracą potencjalnych klientów

Dla mnie płatności zbliżeniowe to podstawa dobrego smartwatcha. To jeden z głównych powodów, dla którego kilka tygodni temu przesiadłem się na Garmina vivomove Style.

I - biorąc pod uwagę raport firmy Mastercard - mam podstawy sądzić, że takich osób jest w Polsce więcej. Dużo więcej.

Szkoda, że aż trzech z pięciu największych producentów na świecie kompletnie ten fakt ignoruje.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.