Już ponad połowa smartfonów ma ekran dotykowy! - analiza rynku

Już ponad połowa smartfonów ma ekran dotykowy! - analiza rynku10.02.2010 15:00
Karolina Adamus

Od początku tygodnia napisaliśmy o czterech zapowiedziach telefonów, a w między czasie ukazało się przynajmniej pięć wycieków - wszystkie dotyczące dotykowych modeli. Rynek komórkowy zalewa fala dotykowców, o czym świadczą wyniki analizy firmy Canalys. Z raportu firmy wynika, że w ostatnim w 2009 roku po raz pierwszy liczba dotykowych smartfonów, jakie trafiły na rynek, przekroczyła połowę całkowitej produkcji komórek z systemem operacyjnym.

Od początku tygodnia napisaliśmy o czterech zapowiedziach telefonów, a w między czasie ukazało się przynajmniej pięć wycieków - wszystkie dotyczące dotykowych modeli. Rynek komórkowy zalewa fala dotykowców, o czym świadczą wyniki analizy firmy Canalys. Z raportu firmy wynika, że w ostatnim w 2009 roku po raz pierwszy liczba dotykowych smartfonów, jakie trafiły na rynek, przekroczyła połowę całkowitej produkcji komórek z systemem operacyjnym.

166 milionów smartfonów trafiło do sklepów w czwartym kwartale zeszłego roku, z czego 75 milionów, czyli 55 procent to telefony z dotykowym ekranem. Liderem w tej kategorii okazał się Apple, mimo że w sprzedaży znajdują się tylko dwa modele tego producenta.

Oto jak wygląda lista udziałów poszczególnych firm przodujących w sprzedaży smartfonów z dotykowym ekranem:

  1. Apple - 25,1 mln
  2. Nokia - 22,3 mln
  3. HTC - 7,7 mln
  4. Samsung - 4,8 mln
  5. Inni - 15,8 mln

Warto przy tym zaznaczyć, że Nokia zwiększyła sprzedaż swoich dotykowców aż o 4070,8 procent w stosunku do poprzedniego roku. Tak ogromna liczba jest oczywiście spowodowana wprowadzeniem do swojej oferty dotykowych modeli z interfejsem S60v5. Pod koniec 2008 roku jedynym reprezentantem fińskiej firmy w tej kategorii była Nokia 5800 XpressMusic. Mimo to Nokii należą się gratulacje. Producent, dzięki niskiej cenie dotykowych modeli, prześcignął firmę HTC, która od lat zajmuje się produkcją dotykowych smartfonów.

Szczegółowe dane znajdziecie w tabelce:

Smartfony wypuszczane na rynek rozwijają się, a takie funkcje jak GPS i WiFi stają się standardem. Jak zauważył Canalys spoglądając na specyfikacje telefonów z systemem operacyjnym można zauważyć wzrost liczby modeli z następującymi funkcjami:

  • WiFi o 84%,
  • GPS o 83%,
  • wbudowana klawiatura 43%.

Pozostaje jeszcze kwestia systemów operacyjnych. Rok 2009, podobnie jak poprzedni, należał do Symbiana. iPhone firmy Apple uplasował się na trzecim miejscu, podczas gdy Android znalazł się daleko na piątym miejscu. Szczegółu w tabeli:

Źródło: CanalysGSMArena

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.