Porównanie bezpłatnych klientów Skype dla iPhone'a

Porównanie bezpłatnych klientów Skype dla iPhone'a01.08.2009 16:00
zdjecie
Krystian Bezdzietny

Jakiś czas temu zdarzyło mi się napisać, a w zasadzie porównać, klientów Gadu-Gadu dla iPhone'a. Ostatnio jednak zmuszony jestem do częstszego korzystania ze Skype, toteż postanowiłem w międzyczasie rozglądąć się za klientami tegoż oto komunikatora dla iPhone'a.

Jakiś czas temu zdarzyło mi się napisać, a w zasadzie porównać, klientów Gadu-Gadu dla iPhone'a. Ostatnio jednak zmuszony jestem do częstszego korzystania ze Skype, toteż postanowiłem w międzyczasie rozglądąć się za klientami tegoż oto komunikatora dla iPhone'a.

Pod uwagę wziąłem trzy aplikacje: Nimbuzz, Fring oraz Skype. Są one bezpłatne, proste w obsłudze i dostępne w AppStore.

Nimbuzz

Aplikacja niewątpliwie przejrzysta i łatwa w obsłudze. Taki trochę kombajn od wszystkiego, a zarazem od niczego. Jest obsluga GG, ale brak opcji ustawienia statusu niewidocznego. Jest obsługa Skype'a, ale brak możliwości dodawania nowych kontaktów - nonsens!

Na początku wszystko przebiega wyjątkowo pomyślnie. Jakość połączeń głosowych nie należy do tych najgorszych, a czatowanie z kontaktami Skype'a to prawie czysta przyjemność. Na to prawie składa się między innymi to, iż jeśli nasze okienko będzie zawierać więcej niż 8 wiadomości, to aplikacja niemiłosiernie zwolni i konieczne jest zakmnięcie okna i otwarcie na nowo. Plus dla aplikacji za to, że daje nam możliwość dzwonienia do kontaktów potencjalnie niedostępnych - dziwne, ale jednak nie wszystkie programy dają nam taką możliwość.

Plusy:

  • obsługa wielu sieci,
  • możliwość wybierania kontaktów niedostępnych,
  • dobre wykorzystywanie SkypeOut,
  • obsługa Push.

Minusy:

Fring[photo position="inside"]59489[/photo]

Była to moja druga opcja, jeśli chodzi o przeszukiwanie godnych kilentów Skype dla iPhone'a i na razie pozostaje niedościgniona. Jednak prędkość to jedyne, co czyni Fringa tak odpowiednią dla mnie aplikacją. Cenię sobie funkcjonalność i prostotę interfejsu, ale przede wszystkim zwracam uwagę na jego stronę wizualną. Musi być ładny i koniec. Fring to jedynie kilka kolorowych ikonek. Sama aplikacja jest jaka jest. Ja jestem niecierpliwy, toteż program musi być szybki. Fring taki właśnie jest.

Plusy:

  • szybkość, szybkość i jeszcze raz szybkość,
  • funkcjonalność - włączyć, zadzwonić, wyłączyć,
  • dobre rozwiązanie dostępu do kontaktów, przy wykorzystywaniu SkypeOut.

Minusy:

Skype

Oficjalny Skype od Skype. Co z tego, że oficjalny, jak nie taki wspaniały, jaki być powinien? O ile interfejs jest na jakimś poziomie, o tyle prędkość działania, której tak się czepiam, prezentuje się najgorzej z tych wszystkich 3 aplikacji, ktore opisuję. No ale cóż, w końcu to oficjalna aplikacja ;].

Wcześniej dosyć sporadycznie korzystałem ze Skype, toteż nie wyczekiwałem premiery tejże aplikacji w oficjalnej odsłonie na iPhone'a. Nie można zarzucić tej aplikacji, że jest niefunkcjonalna. Wręcz przeciwnie - jest najeżona opcjami. Mnóstwo opcji jeśli chodzi o konto i status Skype's, historia, czaty awatary i wszystko, czego tylko można zapragnąć. Jednak na nic to wszystko, kiedy aplikacja nie jest w stanie obsłużyć czatowania o normalnej prędkości. Funkcjonalność funkcjonalonścią, wygląd wyglądem, ale prędkość działania pozostawia naprawdę wiele do życzenia.

Plusy:

  • mnogość opcji i funkcji - pod tym kątem aplikacja bije na głowę swoich wyżej wymienionych konkurentów,
  • nienaganny wygląd interfejsu,
  • można dodawać kontakty.

Minusy:

  • zdecydowanie prędkość,
  • brak obsługi Push,
  • brak możliwości wykonywania połączeń poprzez EDGE/3G,
  • teoretycznie aplikacja nie działa na urządzeniach po jailbreaku.

Jak więc można zauważyć - wyraźnego faworyta nie mam. W każdej aplikacji jest coś, co mnie gryzie. Różnice są jednak takie, że jedna aplikacja gryzie mocniej od drugiej. Wówczas wybieram tę delikatniejszą. W moim wypadku jest to Fring. Aplikacja lekka, szybka i 'na temat'. Czepiam się przy każdej aplikacji prędkości działania. Otóż dbam o to dlatego, iż mam iPhone'a po jailbreaku i - nie będe oszukiwać - moje urządzenie jest po prostu zbiorowiskiem wielu aplikacji i jeszcze więcej narzędzi czy modyfikacji. Wiadomo, że to wszystko nie wpływa obojętnie na prędkość iPhone'a. Możliwe, że użytkownicy bez złamanych softów nie odczuwają tej znacznej różnicy w działaniu aplikacji - wówczas ich faworytem będzie najpradopodobniej Skype oficjalny.

W minusach zdzarzało mi się również napomnieć o problemie, jaki tworzy Apple, a mianowicie brak możliwości dzwonienia do kontaktów Skype poprzez połączenie operatora. Otóż ci, których zabawki zostały potraktowane ananasowym programem, mogą wyposażyć się w aplikację VoiPOver3G, która ten problem likwiduje, umożliwiając tym samym połaczenia poprzez EDGE czy 3G.

Reasumując

Wiadomo, że każdy ma własne wytyczne przy wyborze aplikacji, z której bedzie korzystać. Jednak jeśli jesteś cierpliwy, a twój iPhone jest niezłamanym, 'czystym' urządzeniem, to oczywiście zaopatrz się w Skype. Jeśli natomiast do cierpliwych nie należysz, a twój Apple-telefon jest po prostu składowiskiem plikowych śmieci, to - tak jak ja - zainstaluj Fring - zdecydowanie czyni swoją powinność.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.