Poważne problemy HTC. Nie pomógł One, czy pomogą mini i max?

Poważne problemy HTC. Nie pomógł One, czy pomogą mini i max?24.09.2013 14:29
Jan Blinstrub

HTC ma problemy nie od dziś. Dawną pozycję miał pomóc odbudować świetny model One. Niestety, ambitnych planów sprzedażowych raczej nie uda się zrealizować. Przeciwnie - 2013 może być pierwszym rokiem, w którym firma odnotuje straty.

Korporacja ma kłopoty od kilkunastu miesięcy, ale do tej pory cały czas utrzymywała się na plusie. Tym razem, o czym już pisaliśmy, analitycy spodziewają się, że HTC skończy rok pod kreską. W maju była jeszcze nadzieja - po premierze HTC One przychody firmy zauważalnie wzrosły. Jednak na krótko. W każdym kolejnym miesiącu spadały. W sierpniu zmniejszyły się o:

  • 16% względem lipca,
  • 45% względem sierpnia 2012 roku ,
  • aż 56% względem maja tego roku.

HTC One miał pomóc firmie odbudować dawną pozycję, jednak zawiódł. Nie dlatego, że jest złym urządzeniem – to moim zdaniem najlepszy smartfon pierwszej połowy tego roku. Przegrał z doinwestowanymi i lepiej rozpoznawalnymi produktami innych marek. Zresztą o ile rok czy dwa lata temu można było jeszcze błyszczeć w segmencie urządzeń premium z Androidem, o tyle teraz rynek jest nasycony, a konkurencja ogromna: w zasadzie każdy liczący się producent ma atrakcyjne topowe urządzenie. Cała nadzieja w modelach mini i max?

Niestety, szacowane przez analityków miesięczne zamówienia na poziomie 200 tys. sztuk One mini nie wróżą dobrze na przyszłość. Co więcej, źródła Reutersa podają, że HTC ma trudności z produkcją tego modelu i nie jest w stanie zaspokoić – w gruncie rzeczy i tak niedużego– popytu. Problemem jest podobno największy atut smartfonów z rodziny One, czyli obudowa. Fabryki nie radzą sobie z dostarczaniem odpowiedniej liczby egzemplarzy. To nie pierwszy raz, gdy unibody HTC sprawia kłopoty – premiera rynkowa HTC One została podobno przełożona właśnie z powodu opóźnień w produkcji elementów kamery i obudów.

Kłopoty One mini mogą także dotyczyć One max, który ma zadebiutować do końca tego roku, a którego obudowa została zaprojektowana w ten sam sposób. Sam z niecierpliwością czekam na ten model, jednak może się okazać, że nawet jeśli fabryki dadzą sobie radę z zamówieniami, phablet HTC nie rozwiąże problemów firmy. W tym segmencie konkurencja jest duża, a karty rozdaje Samsung. Nie można też zapominać, że druga połowa roku to zwykle żniwa działu sprzedaży Apple'a.

Sytuacji HTC nie poprawiają pojawiające się regularnie newsy. Od miesięcy niemal wyłącznie złe. Słyszeliśmy już o odpływie pracowników, o sprzedawaniu tajnych informacji Chińczykom i dużych cięciach kosztów. Wczoraj Reuters podał, że amerykański sąd uznał, że HTC naruszyło dwa patenty Nokii, projektując niektóre ze swoich urządzeń.

Od lat szczerze kibicuję HTC – wkład firmy w rozwój urządzeń mobilnych jest trudny do przecenienia. HTC robiło lepsze i gorsze modele, ale niemal zawsze wyróżniały się one na rynku. Urządzenia z rodziny One to wzorowo zaprojektowane, dobrze wyposażone i intuicyjne smarfony. Dziś jednak dobry produkt nie wystarcza, by walczyć o klienta. Oczywiście Tajwańczycy nigdy nie będą w stanie włożyć w promocję tyle pieniędzy co Samsung, ale muszą znaleźć sposób, by przekonać do siebie klientów (kampania z Robertem Downeyem Jr. raczej nie pomogła). Niewykluczone, że firma naprawdę potrzebuje radykalnych zmian personalnych.

Źródło: YahooReuters

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.