Preferujemy kontakt telefoniczny

Preferujemy kontakt telefoniczny14.01.2009 07:00
Kira Czarczyńska

DHL Express zlecił niedawno przeprowadzenie badania dotyczącego preferencji klientów odnośnie sposobu kontaktu z biurami obsługi. Raport miał głównie pomóc firmie w poznaniu oczekiwań osób korzystających z jej usług.

Okazało się, że w czterech spośród sześciu krajów, w których przeprowadzono ankietę, klienci zdecydowanie wolą kontaktować się z BOK telefonicznie - a w dwóch pozostałych osobiście. Kontakt przez Internet nie cieszył się zbytnią popularnością.

DHL Express zlecił niedawno przeprowadzenie badania dotyczącego preferencji klientów odnośnie sposobu kontaktu z biurami obsługi. Raport miał głównie pomóc firmie w poznaniu oczekiwań osób korzystających z jej usług.

Okazało się, że w czterech spośród sześciu krajów, w których przeprowadzono ankietę, klienci zdecydowanie wolą kontaktować się z BOK telefonicznie - a w dwóch pozostałych osobiście. Kontakt przez Internet nie cieszył się zbytnią popularnością.

Rozmowę telefoniczną preferuje 31% Polaków w wieku powyżej 55 lat - w tej grupie można by się spodziewać bardziej chęci przeprowadzenia osobistej rozmowy, ta forma jednak zdobyła największe uznanie wśród... najmłodszych. Dla aż 46% badanych w wieku od 16 do 24 lat kontakt osobisty z BOK jest ważniejszy, niż możliwość wysłania e-maila (tą formę wybrałoby tylko 11% z nich).

Rozmowa telefoniczna "wygrała" w następujących krajach:

  • Polska - wybrało ją 38% badanych;
  • Niemcy - 37%;
  • Szwecja - 41%;
  • Włochy - 47% (!).

Tylko w Anglii i Francji ankietowani woleli rozmowę osobistą.

W zasadzie ciężko się takim wynikom dziwić: kontakt przez telefon łączy w sobie najlepsze cechy spotkania osobistego oraz kontaktu zdalnego. Można rozmawiać z "żywą osobą", nie z adresem e-mail, ale nie wymaga to od nas wychodzenia z domu, jechania do biura obsługi klienta, a tam często także stania w dość długich kolejkach. Biorąc zaś pod uwagę, że telefon - komórkowy - obecnie niemal każdy ma cały czas przy sobie, ten rodzaj kontaktów z działem obsługi jest zdecydowanie najszybszy i najwygodniejszy.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.