Premiera iPada "Mini" 23 października? Czy wpłynie na sprzedaż MS Surface?

Premiera iPada "Mini" 23 października? Czy wpłynie na sprzedaż MS Surface?13.10.2012 08:00
iPad Mini Render (wyk. Martin Hajek)
Michał Mynarski

O iPadzie Mini, bo tak zwą go media na całym świecie, plotki nie milkną od tak długiego czasu, że wydaje się, iż mamy do czynienia z urządzeniem "pewnym". Tymczasem nikt tak naprawdę nie jest w stanie potwierdzić, czy Apple w ogóle prowadzi prace nad mniejszym modelem tabletu. Nauczony doświadczeniem ostatnich dwunastu miesięcy osobiście mogę podejrzewać, że naprawdę jest coś na rzeczy.

Prasa spodziewała się rozsyłania zaproszeń na kolejną prezentacją Apple już 10 października. Jednak tego dnia nic do nikogo nie dotarło. "Prawie pewna" data premiery iPada Mini wyznaczona na 17.10 stała się mglista i mało prawdopodobna.

Teraz serwis AllThingsD podaje inną - 23 października - wskazując nawet miejsce prezentacji, czyli Apple Town Hall Auditorium, w którym niegdyś firma prezentowała takie produkty jak OS X Lion czy iPhone 4S. Zachodni serwis powołuje się na Jima Dalrymple z serwisu The Loop, który na swoim blogu pozostawił wymowne, a zarazem enigmatyczne "tak" w sprawie premiery iPada mini w następny wtorek. Sam Jim znany jest ze swoich kontaktów w Apple i lakonicznych odpowiedzi w stylu Steve'a Jobsa. Czy i tym razem się nie myli?

Tymczasem redaktor serwisu PhoneArena sugeruje, że taka data (przyjmując, iż ona jest prawdziwa) pozwoli gigantowi z Cupertino zagrać na nosie Microsoftowi, który trzy dni potem wprowadza do sprzedaży swój hit na jesień, czyli tablet Surface.

Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem z prostej przyczyny - iPad Mini, jeżeli faktycznie istnieje i zostanie pokazany w przeciągu dwóch tygodni, nie jest i nigdy nie będzie bezpośrednią konkurencją dla Surface'a. Jeżeli ktoś jest zainteresowany kupnem tabletu Microsoftu, który jest dużym, poważnym tabletem, stającym do walki z Nowym iPadem i jego następcą, nie spojrzy na tzw. iPada Mini. Prezentacja tego drugiego raczej niewiele zmieni tym bardziej, że ludzie najbardziej optymistycznie patrzą na wersje Surface Pro, przy której mały iPad to naprawdę tylko zabawka.

Jedyne co Apple może zyskać takim ruchem to odwrócenie uwagi mediów od Surface'a. Pozostaje pytanie co jest bardziej w stanie prasę zaabsorbować - pomniejszona wersja tabletu Apple, czy zupełna nowość z nowym system firmy, która do tej pory ze sprzętu produkowała głównie myszki i klawiatury.

Surface już raz zebrał całą medialną uwagę. Teraz gdy trafi do sprzedaży prezentując dwie nowości (siebie i system) wszyscy będą ciekawi jak wypada w każdym aspekcie. Pojawi się wysyp recenzji, porównań do dużego iPada, benchmarków i opinii. Mały iPad na pewno zgarnie część uwagi, jednak co tak naprawdę Apple może wprowadzić wraz z uboższą wersją swojego tabletu? To urządzenie będzie przyrównywane głównie do rodziny Kindle Fire i Nexusa 7 i nie zmieni to w żaden sposób tego, że gwiazdą tej jesieni w dziedzinie tabletów jest Surface. I nie zależy od tego jak dobry będzie to sprzęt i jak się (nie)sprzeda.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.