Debiut Nokii Lumia 900 odbija się czkawką... [aktualizacja]

Debiut Nokii Lumia 900 odbija się czkawką... [aktualizacja]11.04.2012 09:00
Biała Nokia Lumia 900
Mateusz Żołyniak

Telenoweli pod tytułem "Wady i problemy topowych smartfonów/tabletów" nie widać końca. Po ostatnich doniesieniach o problemach nowego iPada pora na flagowy okręt Nokii, który parę dni temu trafił do sprzedaży - Lumię 900.

Najwyższy Windows Phone Nokii raptem parę dni temu trafił do sprzedaży w amerykańskiej sieci AT&T, a już użytkownicy odnotowali pierwsze poważne problemy. Część egzemplarzy Lumii 900 rozłącza transmisję danych w sieci komórkowej lub nie pozwala korzystać z danych pakietowych.

Nie ma żadnych kłopotów podczas wysyłania wiadomości SMS czy wykonywania połączeń głosowych. Jedynie transmisja danych jest stale zrywana. To duże niedociągnięcie, biorąc pod uwagę, że Lumia jest jednym z pierwszych Windows Phone'ów obsługujących moduł 4G LTE.

Na razie AT&T nie odniosło się do problemów zaobserwowanych w sprzedanych do tej pory Lumiach, ale support Nokii odpowiedział na pierwsze skargi użytkowników. Na stronie firmy doradzono użytkownikom Lumii 900, aby próbowali uruchamiać ponownie urządzenia, przywrócić ustawienia fabryczne lub włączyć telefon bez karty SIM, a dopiero później uruchomić go ponownie z SIM-em.

Rozwiązanie pomogło części użytkowników, ale w większości przypadków problem pojawiał się ponownie po jakimś czasie. Na razie nie wiadomo, czy zrywanie transferu danych jest spowodowane wadą techniczną Lumii 900 bądź systemu Windows Phone, czy może wina leży po stronie operatora. Ostatnia opcja jest najbardziej prawdopodobna, a część źródeł sugeruje, że wynika to z niepoprawnej rejestracji identyfikatorów konkretnych modelu w systemie AT&T.

Sytuacja jest o tyle śmieszna, że Nokia parę dni temu wystartowała z akcją promocyjną Smartphones Beta Test. Jej celem było wytknięcie wad i problemów, z którymi borykali się użytkownicy iPhone'ów i Androidów. Nie minęło kilka dni od startu sprzedaży topowej Lumii 900, a już pojawiły się kłopoty. Zapewne zostaną one szybko rozwiązane (czy to przez poprawienie systemu AT&T, czy przez odpowiednią łatkę), ale lekki niesmak pozostaje. Szczególnie, że jest to kolejna po 800 Lumia, której użytkownicy od startu borykają się z mniejszymi lub większymi problemami.

Wątpię, aby obecne kłopoty miały jakikolwiek wpływ na sprzedaż Windows Phone'a, który rzekomo cieszy się ogromną popularnością. Sytuacja - o ile nie wynika z winy operatora - może nieco podważyć dobrą opinię o długich i żmudnych testach, którym poddawane są nowe Nokie. Dlaczego tak piszę? Lumia 900 jest modelem, który ma pomóc Finom w zdobyciu rynku amerykańskiego i promocji Windows Phone'a, a nie być kolejnym przykładem w akcji Smartphones Beta Test.

Aktualizacja:

Nokia szybko postanowiła zareagować na doniesienia o problemach modelu Lumia 900. W oficjalnym oświadczeniu, Finowie potwierdzili istnienie wady wybranych modeli. Okazuje się, że dotyczy ona nie sprzętowej strony smartfona, a wadliwego oprogramowania, które w wybranych egzemplarzach korzystających z sieci LTE AT&T powoduje przerwy w transmisji danych modeli.

Firma już przygotowuje aktualizację oprogramowania, która do pobrania w Zune pojawi się już 16 kwietnia. To oczywiście nie wszystko. Każdy użytkownik wadliwej Lumii 900 może zwrócić ją w salonie operatora i otrzymać nowy egzemplarz. Dodatkowo, poszkodowani problemami z transferem mają otrzymać (do 21 kwietnia) 100 dolarów na rachunku operatora w gratisie. Jest to niewątpliwie miły gest Nokii i pokazuje, że firma jak zwykle szybko potrafi reagować na niekorzystne doniesienia o wadach nowych modeli.

Szybka reakcja Finów i wynagrodzenie w postaci nowego modelu oraz 100 dolarów, nie zmieniają faktu, że problem z łącznością się pojawił, a nie powinien. Lumia 900 jest bowiem jednym z pierwszych Windows Phone'ów obsługujących 4G i funkcja ta powinna zostać dopracowana.

Źródło: electronista • własne • nokia conversations

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.