Problemy z doładowaniami prepaidów Plusa

Problemy z doładowaniami prepaidów Plusa02.09.2009 07:10
bzwbk plus
Kira Czarczyńska

Marże dystrybutorów doładowań usług pre-paid w Polsce są niespotykanie wysokie na tle innych rozwiniętych rynków telefonii komórkowej w Europie. Stąd też, w trosce o dobro klientów usług Simplus, 36i6 oraz Sami Swoi, Polkomtel postanowił wynegocjować nowe lepsze warunki, które w konsekwencji przełożą się na korzystniejszą ofertę dla wszystkich użytkowników usług przedpłaconych oferowanych przez spółkę. - napisał Polkomtel w komunikacie prasowym.

Klientów ta dbałość raczej nie ucieszy. Oznacza bowiem utratę przez Polkomtela około 85% punktów doładowań - z terminali, stron internetowych banków i bankomatów.

Marże dystrybutorów doładowań usług pre-paid w Polsce są niespotykanie wysokie na tle innych rozwiniętych rynków telefonii komórkowej w Europie. Stąd też, w trosce o dobro klientów usług Simplus, 36i6 oraz Sami Swoi, Polkomtel postanowił wynegocjować nowe lepsze warunki, które w konsekwencji przełożą się na korzystniejszą ofertę dla wszystkich użytkowników usług przedpłaconych oferowanych przez spółkę. - napisał Polkomtel w komunikacie prasowym.

Klientów ta dbałość raczej nie ucieszy. Oznacza bowiem utratę przez Polkomtela około 85% punktów doładowań - z terminali, stron internetowych banków i bankomatów.

Na razie sprzedaż doładowań Polkomtela - Simplus, Sami-Swoi i 36,6 - wstrzymują: Ruch, sieć sklepów Żabka, BZ WBK, Pekao SA, Żabka czy Polski Tytoń.

Sprawdziłam. Na stronach logowania BZ WBK przywitał mnie taki komunikat:

*01.09.2009 Doładowania Polkomtel SA

Uprzejmie informujemy, że w związku z wypowiedzieniem umowy obsługi doładowań przez Polkomtel S.A. od 01.09.2009 doładowania telefonów na kartę (Simplus, Sami Swoi, 36i6, SimData) oraz MixPlus firmy Polkomtel S.A. nie będą dostępne w bankomatach BZ WBK oraz usługach BZWBK24.*

Podobnie jest w mBanku:

*2009-09-01 09:41:52

Simplus, MixPlus, 36i6 oraz Sami Swoi – wyłączenie usługi doładowań w systemie mBanku

Informujemy, że z uwagi na brak porozumienia w ramach współpracy między Blue Media S.A. – naszego pośrednika, a Polkomtel S.A. dotyczącego nowych warunków obsługi transakcji zasileń telefonów pre-paid marek Simplus, MixPlus, 36i6 oraz Sami Swoi, jesteśmy zmuszeni zaprzestać świadczenia usługi doładowań tych sieci w mBanku.*

Pełna lista firm, z którymi Polkomtel nie ma na chwilę obecną umowy o współpracy, podaje Puls Biznesu - są to:

  • Ruch
  • Kolporter
  • Mennica Polska
  • BZ WBK
  • Bill Bird
  • Żabka
  • Kar-Tel
  • Polski Tytoń
  • Blue Media
  • Blue Pay
  • Lew
  • Multikart
  • Leckerland

Screeny z systemów bankowości elektronicznej potwierdzają - nie da się już w ten sposób doładować konta. W Żabce ani Ruchu jeszcze nie byłam, ale posprawdzam dzisiaj z ciekawości, czy gdzieś się jeszcze ostały doładowania.

Jak długo potrwa taka sytuacja? Nie wiadomo. Związek Dystrybutorów Prepaid i Polkomtel, mimo prowadzonych negocjacji, od porozumienia są bardzo daleko. Być może jednak problemy ograniczy w pewnym stopniu podpisanie nowych, korzystniejszych umów, z samymi dystrybutorami? Podobno zostały one już z niektórymi zawarte - ale jedyną pewną jak dotąd informacją jest to, że z Ruchem Plus umowę zrywa. Od 1 listopada.

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.