Próbowali wskrzesić smartfony BlackBerry. Ich plany legły w gruzach

Próbowali wskrzesić smartfony BlackBerry. Ich plany legły w gruzach21.02.2022 18:02

Wygląda na to, że to już definitywny koniec marki BlackBerry na rynku smartfonów. Mimo usilnych starań, teksańskiemu startupowi nie udało się wskrzesić marki.

Choć BlackBerry od 2016 roku nie wyprodukowało w pojedynkę żadnego nowego telefonu, marka była licencjonowana zewnętrznym partnerom. Własne telefony z logo kanadyjskiej legendy zdążyły już wypuścić takie firmy jak TCL czy Optiemus.

W 2020 roku mobilna marka BlackBerry trafiła pod skrzydła OnwardMobility - nowo powstałej spółki z Texasu. Zapowiedziała ona własny, ultrabezpieczny smartfon z 5G i fizyczną klawiaturą.

Choć wbrew zapowiedziom urządzenie nie trafiło na rynek w roku 2021, jeszcze na początku 2022 firma opublikowała oświadczenie, w którym zapewniła, że prace nad urządzeniem trwają. Poślizg miał mieć związek z kryzysem, z którym boryka się cała branża.

Wystarczył nieco ponad miesiąc, by plany OnwardMobility legły w gruzach.

OnwardMobility potwierdza: smartfonu BlackBerry z 5G nie będzie

Na stronie firmy widnieje już wyłącznie oświadczenie, że OnwardMobility kończy działalność, a prace nad nowym smartfonem nie będą kontynuowane.

BlackBerry Key2 LE najpewniej pozostanie  ostatnim smartfonem marki po wsze czasy
BlackBerry Key2 LE najpewniej pozostanie  ostatnim smartfonem marki po wsze czasy

Amerykanie nie ujawniają przyczyn takiego stanu rzeczy. Podkreślają jednak, że "pracowali i liczyli na inny rezultat", co zdaje się być sugestią, że zamknięcie projektu niekoniecznie jest ich decyzją.

Co się stało z nowym smartfonem BlackBerry? Podobno poszło o licencje

Jak wspomniałem, OnwardMobility nie tłumaczy, dlaczego firma zostaje zamknięta, ale w sieci nie brakuje nieoficjalnych doniesień.

Kilka dni przed publikacją oświadczenia założyciel fanowskiego serwisu CrackBerry donosił, że nowy projekt jest już martwy. Android Police potwierdził te informacje u swoich źródeł i sprecyzował, że BlackBerry anulowało udzieloną licencję na swoje logo.

Podobno szefostwo firmy nie chce, by marka BlackBerry była dłużej kojarzona ze smartfonami. Przypomnijmy, że od kilku lat Kanadyjczycy zajmują się szeroko pojętym cyberbezpieczeństwem, współpracując z rządami i przedsiębiorstwami na całym świecie.

Na początku 2022 producent wyłączył serwery odpowiedzialne za działanie kluczowych usług na smartfonach z BlackBerry OS. Pod koniec stycznia sprzedał za 600 milionów dolarów paczkę powiązanych z urządzeniami patentów.

Wszystko wskazuje więc na to, że kolejnego powrotu smartfonów BlackBerry nie będzie.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.