Przeglądarka w telefonie? Już prawie nikt z niej nie korzysta

Przeglądarka w telefonie? Już prawie nikt z niej nie korzysta04.04.2014 13:31
Jan Blinstrub

Właściciele smartfonów przerzucili się na aplikacje. Takie wnioski nasuwają się po lekturze raportu przygotowanego przez firmę Flurry.

Od razu trzeba zaznaczyć – dane dotyczą rynku amerykańskiego, który zdecydowanie różni się od naszego, jednak większość zachodzących tam zmian z pewnym opóźnienieniem będzie można zaobserwować także u nas.

Amerykanie każdego dnia korzystają z telefonu średnio przez 2 godziny i 42 minuty. Przez aż 86% tego czasu używają aplikacji. To dane z tego roku.

Użytkownicy smartfonów w Stanach najchętniej sięgają po gry, na które poświęcają aż 32% czasu. Na drugimi miejscu są aplikacje społecznościowe i komunikatory, które zajmują 28% czasu (bez zaskoczenia, pierwsze miejsce zajmuje Facebook). Dalej są: YouTube, aplikacje rozrywkowe, narzędzia, agregatory newsów i inne. Amerykanie poświęcają łącznie 14% czasu na korzystanie z przeglądarek. Cieszą się więc mniejszą popularnością niż Facebook.

Mobile jest szybki. Użytkownicy telefonów chcą błyskawicznego i wygodnego dostępu do treści, a zazwyczaj aplikacje lepiej niż strony mobilne realizują te potrzeby.

Deweloperzy walczą teraz dosłownie o sekundy i muszą nawet stosować różne sztuczki, by ich programy wydawały się bardziej responsywne, niż mogą być realnie. Użytkownik, który zniechęci się powolnie ładującymi się treściami może więcej nie skorzystać z aplikacji a walka o jego czas i zaangażowanie jest kluczowa, bo realnie przekłada się na przychody.

A jak jest w Polsce?

Nie znalazłem analogicznych, aktualnych badań polskiego rynku smartfonów, ale w raporcie Marketing mobilny w Polsce są informacje, że z aplikacji mobilnych w ogóle korzysta 46% właścicieli smartfonów a przeglądarek mobilnych codziennie używa 26%. Bezpiecznie można więc założyć, że udział stron mobilnych i aplikacji wygląda u nas inaczej, niż w USA. Wciąż zresztą toczy się dyskusja, czy firmy powinny stawiać na własne aplikacje czy responsywne lub mobilne strony.

Zwolennicy każdego z wariantów mają na poparcie swoich tez liczne argumenty. Warto jednak mieć na uwadze sytuację na amerykańskim rynku, ponieważ jest więcej niż prawdopodobne, że za jakiś czas będziemy obserwować w Polsce te same trendy. Ci, którzy źle zainwestują teraz swoje pieniądze, mogą żałować.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.