Przenoszenie numerów stało się właśnie prostsze i bezpieczniejsze

Przenoszenie numerów stało się właśnie prostsze i bezpieczniejsze01.03.2019 12:17
Mateusz Żołyniak

1 marca 2019 roku w życie wchodzi nowe rozporządzenie Ministra Cyfryzacji, które ma znacznie ułatwić proces przenoszenia numerów. Czego dokładnie dotyczą nowe przepisy?

Prostsze przenoszenie numerów i zmiana operatora

O ile użytkownicy mogli do tej pory wygodnie podpisywać nowe umowy z operatorami sieci komórkowych, tak proces przenoszenia numeru między dostawcami usług był bardziej skomplikowany. Wymagany był wniosek na piśmie, co dotyczyło również zmiany samego numeru.

Zmienia się to od 1 marca 2019 roku. Odpowiednie dokumenty można już składać w formie dokumentowej, czyli m.in. za pomocą wiadomości email. Proces przenoszenia lub zmiany numeru można więc wykonać bez wychodzenia z domu, co zaoszczędzi klientom trochę czasu.

Od teraz ma on wyglądać tak:

  • klient składa wniosek o przeniesienie numeru do nowego dostawy usług drogą mailową, a następnie daje firmie pełnomocnictwo do wykonania odpowiednich czynności;
  • nowy dostawca usług wykonuje za abonenta przenoszenie numerów - dotyczy to wszystkich formalności, w tym rozwiązania umowy z dotychczasowym usługodawcą;
  • klient informowany jest o postępach przenoszenia numeru - mogą być to tak emaile, jak i wiadomości SMS;
  • po wykonaniu procesu klient otrzymuje swój wniosek o przeniesienie numeru na trwałym nośniku, dzięki czemu można wykorzystać go w celach dowodowych.

Proces przenoszenia numerów będzie też od teraz bardziej bezpieczny

Warto zauważyć, że nowe rozporządzenie ma nie tylko ułatwić proces przenoszenia numerów między operatorami, ale i uczynić go bardziej bezpiecznym.

Jednym z kluczowych założeń jest wymóg, że dotychczasowy dostawca usług musi poinformować abonenta drogą telefoniczną lub SMS-owo o rozpoczęciu procesu przenoszenia numeru do innego dostawcy. Skrócony został dodatkowo czas rozpatrywania wniosków.

Klient będzie więc informowany, gdy nieuczciwa firma próbuje przenieść numer do siebie bez jego zgody. W takim wypadku możliwe będzie swobodne skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.

Ministerstwo Cyfryzacji:

Dzięki uregulowaniu w przepisach ogólnych zasad rezygnacji z przeniesienia numeru, abonent będzie wiedział w jaki sposób i do kiedy może przerwać proces przeniesienia numeru, jeśli się rozmyśli.

Zmiany mają nie tylko uchronić przed oszustami, ale dadzą abonentom większą swobodę w podejmowaniu decyzji. Jeżeli klient zdecyduje, że zbyt pochopnie podjął decyzję o przeniesieniu numeru, na określonych z góry warunkach będzie w stanie zatrzymać ten proces.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.