Przenoszenie numerów według Play

Zgodnie z zapowiedzią rzecznika prasowego Play Marcina Gruszki, dzisiaj o 9.30 rano odbyła się w Warszawie przed Pałacem Kultury i Nauki konferencja. Wzięli w niej udział, jak to określił Play, specjaliści od przeprowadzania numerów z sieci do sieci.

przejdź do play
przejdź do play
Kira Czarczyńska

15.04.2009 | aktual.: 15.04.2009 10:25

Czego ciekawego mogliśmy się przy tej okazji dowiedzieć...?

Zgodnie z zapowiedzią rzecznika prasowego Play Marcina Gruszki, dzisiaj o 9.30 rano odbyła się w Warszawie przed Pałacem Kultury i Nauki konferencja. Wzięli w niej udział, jak to określił Play, specjaliści od przeprowadzania numerów z sieci do sieci.

Czego ciekawego mogliśmy się przy tej okazji dowiedzieć...?

Muszę "na świeżo" stwierdzić, że mimo rzecz jasna pojawiających się marketingowych wstawek i zapewnień, całość planów Play wygląda obiecująco. Operator zamierza w zasadzie kompletnie zmienić podejście do tematu przenoszenia numerów między sieciami - promując ideę, że numer należy do klienta i może go ze sobą zabrać, gdzie chce. Także do innego operatora.

Spodziewać się można więc sporych zmian w sposobie przenoszenia numerów. Zgodnie z tym, czego dowiedzieliśmy się na konferencji, w życie wejść ma tzw. Proces Jednowizytowy, w którym klient załatwia wszystko przy jednej wizycie w punkcie Play:

  • udziela pełnomocnictwa
  • podpisuje umowę
  • dostaje tymczasowy numer telefonu z aparatem, który wybrał w ofercie, na jaką się decyduje
  • wychodzi z punktu i spokojnie czeka, aż Play załatwi za niego resztę formalności.

Kiedy już przeniesienie numeru staje się faktem, klient dostaje dodatkowe bonusy za przejście do Play. Ponieważ jak sprawdził marketing, preferencje klientów są różne, mogą oni wybrać co wolą:

  • dodatkowe minuty do wszystkich (na okres całej umowy)
  • dodatkowe minuty do Play i na stacjonarne (na okres całej umowy)
  • upust na abonament (długość trwania rabatu zależna od wybranej oferty)

Cóż, tyle teorii, a co z praktyką - dowiemy się w najbliższym czasie. Mamy jednak nadzieję, że problemy z przenoszeniem numerów do Play, o których mówią przyszli-niedoszli klienci operatora, niedługo się skończą.

W każdym razie obecnie to właśnie Play jest liderem, jeśli chodzi o "miejsce docelowe" migracji klientów. W zeszłym roku 26% osób zmieniających sieć z zachowaniem numeru przechodziło właśnie do Play, w marcu tego roku było to już 40% wszystkich przenoszących numer. Od Play natomiast, zgodnie z zapewnieniem rzecznika, odchodzi około 10 osób miesięcznie... Prawda to, czy marketing, jak sądzicie?

Na konferencji mówiono również o tym, dlaczego klienci nadal nieszczególnie chętnie zmieniają operatora z zachowaniem swojego numery telefonu. Na poszczególne pojawiające się bariery Play udzielał swojej odpowiedzi...:

  • Jestem zadowolony z usług obecnego operatora.

Play: sprawdź co oferuje Play, uważamy że mamy korzystniejszą propozycję.

  • Muszę zapłacić za przeniesienie swojego numeru.

Play: wiemy o tym, dlatego oddajemy ci twoje pieniądze

  • Jestem przekonany, że oferty operatorów tak naprawdę się między sobą nie różnią.

Play: nasze kampanie pokazują, że jednak się różnią.

  • Myślę, że zmiana operatora wiąże się ze stratą numeru.

Play: twój numer zostaje z tobą.

  • Kiedy kończy mi się umowa, dostaję ciekawą propozycję od obecnego operatora.

Play: proponujemy sprawdzić, czy faktycznie nowa oferta obecnego operatora jest lepsza niż oferta Play.

  • Mam rodzinę i znajomych w tej samej sieci.

Play: to przejdź do nas razem z nimi...

  • Przeniesienie numeru to masa papierów i problemów.

Play: staramy się załatwić wszystko za ciebie.

Ponieważ nadal pokutuje kilka błędnych przekonań, a klienci chcą prostych rozwiązań - od jutra startuje przygotowana przez Play kampania mówiąca o tym że przenoszenie numerów jest łatwe. A w każdym razie może być, jeśli przenosi się numer do Play. W filmie reklamowym, który pokazano na konferencji jako zapowiedź kampanii, promuje się takie hasła jak Jeden podpis przenosi twój numer do Play, czy też Papiery są zbędne!

Odpowiadając na pytania, rzecznik Play zapowiedział, że zamierza dążyć do tego, żeby zmiana operatora z przeniesieniem numeru była całkowicie bezpłatna, niezależnie od wejścia bądź nie w życie przepisów z tym związanych. Play liczy na to, że pozostałe sieci również zdecydują się na taki gest.

Źródło: Konferencja Prasowa

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)