Raport Mobile 2011 w Sieci. Twój przewodnik po świecie mobilnym

Raport Mobile 2011 w Sieci. Twój przewodnik po świecie mobilnym02.06.2011 13:42
Raport Mobile 2011
Mateusz Żołyniak

Rynek urządzeń oraz oprogramowania mobilnego w Polsce i na Świecie, m-commerce i m-banking, marketing mobilny i reklama, strategie wydawców, modele dystrybucji treści, najlepszy mobilny OS i aplikacje dla biznesu – to tylko część tematów szeroko opisanych w najnowszym raporcie Internet Standard pt. "Mobile 2011".

Raport Mobile 2011 zawiera analizę dotyczącą globalnych trendów mobilnych - opisujemy w nim rewolucję internetową, która czeka świat w najbliższych 5 latach, analizujemy boom na smartfony, tablety i ekosystemy aplikacyjne, a także podajemy szacunki dotyczące wyników finansowych czołowych producentów telefonów.

Od rynku globalnego przechodzimy do lokalnego i analizy polskiego rynku mobilnego. Ile jest aktywnych kart SIM w Polsce? Ile smartfonów i tabletów? Którzy producenci zyskują, a którzy tracą na mobilnej rewolucji? Czy czeka nas zmniejszenie opłat za dostęp do mobilnego Internetu? Razem z redakcją telepolis.pl i bazując m.in. na danych GfK Polonia, postaraliśmy się odpowiedzieć na wiele pytań nurtujących specjalistów zajmujących się rynkiem mobile.

Smartfon zamiast portfela? To już rzeczywistość! W części m-commerce i m-banking przyglądamy się najważniejszym trendom związanym z mobilnymi finansami i bankowością, a także opisujemy rozwiązania takie jak Near Field Communication czy m-payments, które świetnie sprawdzają się w krajach wysoko rozwiniętych. Nie zabrakło także elementu lokalnego i szczegółowego przeglądu mobilnych ofert ponad 30 polskich banków.

„M-marketing i mobilne sieci reklamowe”, „Geolokalizacja”, „Grywalizacja”, „Kody QR” czy „Augmented reality” to tematy wiodące w czwartym rozdziale Raportu Mobile 2011. Ta część publikacji szczególnie spodoba się osobom, które szukają alternatywnych rozwiązań do reklamowania swoich produktów i usług.

Czy tablety są panaceum na spadające wyniki sprzedaży papierowej prasy? Czy aplikacje mogą zastąpić strony internetowe? „Wydawca w świecie mobilnym. Social Media. Rozrywka” to rozdział, w którym prezentujemy różne drogi, jakimi mogą podążyć wydawcy w świecie mobilnym.

W Raporcie Mobile 2011 można znaleźć także kompleksowe porównanie poszczególnych mobilnych systemów operacyjnych pod kątem zastosowań biznesowych oraz zestawienie najciekawszych, zdaniem redakcji, aplikacji do codziennych zastosowań w pracy. W raporcie nie zabrakło także artykułów poświęconych bezpieczeństwu urządzeń mobilnych oraz odzyskiwaniu i synchronizacji danych.

Publikacja Raport Mobile 2011 została przygotowana przez redakcje Internet Standard, Telepolis.pl, Blomedia.pl (Komórkomania) oraz ekspertów niezależnych. Partnerem raportu jest system obsługi płatności Przelewy24.pl.

Raport jest dostępny do pobrania za darmo na tej stronie internetowej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.