Reklama Dungeon Keepera wprowadza w błąd konsumentów

Reklama Dungeon Keepera wprowadza w błąd konsumentów03.07.2014 17:50
Zbigniew Kowal

Kilka miesięcy temu kultowy Dungeon Keeper powrócił w odświeżonej formie na urządzenia mobilne. Niestety, gra okazała się być niewypałem roku, cały czas sprawiając mniejsze lub większe problemy Electronic Arts. Jak się bowiem okazuje, reklamy Strażnika Lochów wprowadzają w błąd graczy. O co chodzi?

Oryginalny Dungeon Keeper został opracowany ponad 17 lat temu przez ekipę Bullfrog Productions pod kierownictwem Petera Molyneuxa. Tuż po jego premierze popularny Piotruś Pan odszedł z firmy i założył Lionhead Studios. Mimo to jego ostatnie dzieło w Bullfrogu zostało przyjęte przez branżowych ekspertów niesłychanie ciepło i stało się inspiracją dla wielu późniejszych gier.

Zarówno w oryginale, jak i odsłonie mobilnej gracz wciela się w strażnika lochu. Buduje podziemny zakątek i chroni go przed śmiałkami, którzy chcą naruszyć jego spokój. Wersja dla tabletów i smartfonów ma znacznie lepszą grafikę niż edycja pecetowa (potwory nie są już sprite’ami, tylko modelami 3D) oraz dostosowane do ekranów dotykowych sterowanie.

Wszystko byłoby w jak najlepszy porządku, gdyby nie model biznesowy w jakim grę wydano. Mobilny Dungeon Keeper to gra freemium w której królują mikrotranskacje. Początkowo zabawa przebiega dość sprawnie, później jednak dochodzi się do momentu, w którym rozbudowa lochu wymaga sporej ilości czasu lub dodatkowych funduszy.

Jak nie trudno się domyśleć, spora grupa fanów nie była zachwycona tego typu pomysłem. Gracze wyrazili swoja dezaprobatę w komentarzach w sklepie, tworząc zła atmosferę wokół nowego produktu EA. Fani z Wielkiej Brytanii postanowił nawet poskarżyć się na Electronic Arts do Advertising Standards Authority.

ASA to niezależne ciało nadzorujące treści reklamowe jakie emitowane są na terenie Wielkiej Brytanii. Pomimo sprzeciwu EA oraz tłumaczenia „że grę da się przejść bez wydania dodatkowych funduszy”, regulator zabronił emitowania reklam Dungeon Keepera w UK. Komisja uznała, że reklamowanie DK jako gry darmowej wprowadza w błąd konsumentów.

Ktoś może powiedzieć, że wywołano burzę w szklance wody. Decyzja Advertising Standards Authority w żaden sposób nie zmusi bowiem EA do produkowania lepszych gier freemium. Nie spowoduje także poprawy jakości Dungeon Keepera. Zastanawiający jest jednak fakt, że cześć developerów niechętnie informuje graczy o ograniczeniach czasowych w swoich produkcjach.

Wygląda to trochę tak, że studia developerskie wiedzą że gry freemium cieszą się złą sławą. Jednak wszelkie wskaźnik finansowe wskazują na to, że tego typu produkcje generują największe zyski dla producentów. Lepiej jest więc zatem powiedzieć, że dajemy darmową grę z dodatkowymi opcjami, aniżeli otwarcie się przyznać do faktu, że chce się zarabiać na mikropłatnościach.

Dungeon Keeper mobile advert ban by ASA Android iOS - Androidizen

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.