Reklamy w komórkach są coraz sprytniejsze

Reklamy w komórkach są coraz sprytniejsze21.01.2012 12:53
Krystian Bezdzietny

Redditowa społeczność po raz kolejny poruszyła bardzo istotny temat dotyczący komórek. Tym razem na celownik wzięto mobilne reklamy. Zobaczcie, jak bardzo wycwaniły się firmy zajmujące się mobilnymi reklamami.

Nikogo z nas nie dziwi gdy podczas przeglądania Sieci, na przykład stron warezowych, nagle na ekranie pojawia się ogromny banner z komunikatem, że zostałeś wylosowany jako milionowy uczestnik pewnej tajemniczej loterii i musisz kliknąć na wybranym przycisku, aby odebrać nagrodę. Uciążliwe są też komunikaty, w których użytkownik dowiaduje się, że na jego komputerze funkcjonują jakieś wirusy, które natychmiast trzeba usunąć przy pomocy promowanego programu. Oczywiście odnośniki z tych bannerów prowadzą w jakieś podejrzane miejsca, nie są w żaden sposób użyteczne, a powodują tylko zdenerwowanie u użytkownika. Jeszcze jeśli reklama została wyposażona w jakąś melodyjkę czy inny podejrzany dźwięk, to wielu użytkowników ma wówczas ochotę wyrzucić komputer przez okno.

Cóż, wygląda na to, że jeszcze do niedawna niewinne reklamy w aplikacjach komórkowych dziś powoli zaczynają przypominać te komputerowe. Choć tutaj jeszcze nie mamy do czynienia z komunikatami dźwiękowymi czy bannerami zajmującymi cały widok ekranu, idiotyczność reklam jest już prawie na takim samym poziomie.

Pewien użytkownik reddita wrzucił screena z aplikacji dla Androida - Bacon Reader, w której to na dole ekranu pojawiła się bardzo ironiczna reklama, informująca użytkownika o obecności trzech wirusów w jego urządzeniu (screen wyżej). I co ma zrobić nieobeznany użytkownik widząc taki komunikat? Oczywiście kliknie "Remove", zakładając, że choć w minimalnym stopniu zna język angielski, przekierowując się tym samym na podejrzaną stronę.

Później w komentarzach ktoś zamieścił screena z aplikacji Friendcaster, w której to zwrócono uwagę na kolejną osobliwość mobilnych reklam - realizm. Gdybym nie powiedział, że u dołu ekranu wyświetlana jest reklama, a nie "pasek narzędzi" Facebooka, to ilu z Was zorientowałoby się o obecności takiego przekrętu? Pojawia się niebieskie tło, przyciski Facebooka, czerwony znaczek i bez zastanowienia klikamy.

Reklamy to zmora Internetu, ale nie da się ukryć, że świetnie się na nich zarabia. Przeważnie jedno kliknięcie bannera na jakiejś stronie jest warte kilkanaście groszy, a zakładając, że reklama jest efektywna i porywa za sobą tłumy laików, wówczas zarabia nie tylko operator reklam, jak i sam deweloper aplikacji czy właściciel strony internetowej. Jeżeli zjawisko obecności niedopuszczalnych reklam będzie się potęgować, w przyszłości nikt nie będzie chciał kupować darmowych aplikacji z App Store'a czy Marketu wyświetlających reklamy. Oby operatorzy mobilnych reklam, na przykład AdMob, w porę zdali sobie sprawę z powagi zjawiska, ponieważ jeżeli tak dalej będzie, wkrótce czeka nas reklamowa katastrofa. 

Źródło: reddit

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.