Apple kupuje komórkową sieć reklamową?

applelogo
applelogo
Paweł Żmuda

05.01.2010 11:15, aktual.: 05.01.2010 12:15

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak donosi Wall Street Journal, firma Apple zamierza wykupić firmę Quattro Wireless za niebagatelną kwotę 275 milionów dolarów. Quattoro jest platformą dostarczającą reklamy i usługi dla użytkowników mobilnych telefonów. Czy ruchy koncernu z Cupertino są odpowiedzią na ostatnie próby przejęcia sieci reklamowej AdMob przez firmę Google?

Przypomnijmy. Google postanowiło wykupić firmę reklamową AdMob za kwotę 750 milionów dolarów - czyli zdecydowanie więcej, niż warte są przychody z mobilnych reklam w Stanach Zjednoczonych. Niestety, zakupy giganta z Mountain View zostały zablokowane przez Federalną Komisję Handlu. Apple postanowiło włączyć się do gry.

Biorąc pod uwagę ilość aplikacji w App Store, zakup już przygotowanej firmy może przynieść korzystne rezultaty. Apple zapewni developerom aplikacji dla iPhone'a stały dopływ gotówki. Firma koncentruje się głównie na rynku reklamy w telefonach opartych o Androida oraz iPhone OS, a wśród jej klientów znajdują się takie firmy jak Ford czy Disney.

Wszystko wskazuje więc na to, że wojna o użytkowników smartfonów rozpoczyna się już nie tylko na poziomie systemu operacyjnego, czy dostępnych dla niego aplikacji...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także