RIM: zaniedbali Polskę - teraz chcą to zmienić

RIM: zaniedbali Polskę - teraz chcą to zmienić27.05.2011 17:45
RIM rozszerza plany
Kira Czarczyńska

Uruchomienie polskiej strony telefonu BlackBerry świadczy o tym, że spece od handlu firmy Research In Motion dostrzegli potencjał naszego rynku. Aż korci dodać "w końcu", bo nie od wczoraj przecież korzystamy z zaawansowanych komórek, a ich sprzedaż rośnie niemal lawinowo.

Paul Lucier, dyrektor Research In Motion na obszar Europy Północnej i Rosji, zapowiedział, że RIM stworzy w naszym kraju swoje biuro i rozpocznie intensywną promocję swoich produktów. Zamierza powalczyć o kawałek naszego, dobrze rozwijającego się rynku.

Skąd zmiana strategii?

Już w tej chwili jedna trzecia posiadających komórkę Polaków korzysta ze smartfona. Ten odsetek stale rośnie i zapewne całkiem niedługo większość z nas będzie mieć jeden z bardziej zaawansowanych modeli telefonów.

Co więcej, smartfony nie są już wyłącznie domeną biznesu - sięgają po nie prywatne osoby, doceniające ich możliwości i korzystające aktywnie z oferowanych funkcji. Z tego powodu zobaczymy nie tylko samą promocję telefonów BlackBerry, ale też totalną zmianę ich wizerunku.

Dla biznesmena i nastolatka...?

RIM planuje zupełną rewolucję: wprowadzi telefony BlackBerry do ofert... pre-paid, kojarzących się u nas nadal głównie z osobami młodymi, dynamicznymi, nie chcącymi wiązać się umowami z operatorem. Jeszcze niedawno połączenie tego typowo biznesowego smartfonu z ofertą przedpłaconą wydawało się nieporozumieniem - teraz ma stać się faktem.

Wbrew pozorom nie jest to wcale dziwny wymysł spowodowany faktem, że z ofert pre-paid korzysta u nas połowa klientów sieci komórkowych. Jak podkreśla Paul Lucier, "w Wielkiej Brytanii taka sprzedaż stanowi obecnie około 80% nowego biznesu".

Kierunek promocji: tablet BB Playbook i sieć społecznościowa

Produktem, który ma być szczególnie promowany, jest BlackBerry Playbook, mający pojawić się oficjalnie na naszym rynku już za kilka miesięcy. RIM zamierza też zachęcić do swojej sieci społecznościowej i używania komunikatora BlackBerry Messenger. Na całym świecie korzysta z niej ponad 40 milionów osób - w Polsce jest ona praktycznie nieznana.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.