Robert Downey Jr nową twarzą HTC. Czy Iron Manowi uda się wyciągnąć Tajwańczyków z kryzysu?

Robert Downey Jr nową twarzą HTC. Czy Iron Manowi uda się wyciągnąć Tajwańczyków z kryzysu?21.06.2013 13:49
HTC One

Po ujawnieniu ostatnich statystyk dotyczących sprzedaży modelu HTC One, Tajwańczycy nabrali wiatru w żagle i postanowili położyć większy nacisk na kwestię szeroko rozumianego marketingu. Bloomberg informuje, że twarzą nowej kampanii producenta będzie Robert Downey Jr, znany m.in. z roli Iron Mana.

Po ujawnieniu ostatnich statystyk dotyczących sprzedaży modelu HTC One, Tajwańczycy nabrali wiatru w żagle i postanowili położyć większy nacisk na kwestię szeroko rozumianego marketingu. Bloomberg informuje, że twarzą nowej kampanii producenta będzie Robert Downey Jr, znany m.in. z roli Iron Mana.

Kontrakt został podpisany na okres dwóch lat, a w tym czasie do kieszeni aktora wpadnie 12 milionów dolarów. Jak HTC zamierza wykorzystać gwiazdę w swojej kampanii? Na chwilę obecną wiadomo jedynie tyle, że aktor powinien się pojawić w telewizji, prasie oraz na billboardach.

Niestety kontrakt obejmuje jedynie wizerunek aktora, a nie granych przez niego postaci. Nie zobaczymy zatem modelu HTC One w rękach Sherlocka Holmesa tudzież Iron Mana. Szkoda, bo o ile ten pierwszy i tak raczej nie pasowałby do produktu, o tyle człowiek z żelaza moim zdaniem idealnie nadawałby się do promowania aluminiowego smartfona. Oczyma wyobraźni widzę już nawet specjalny wariant kolorystyczny, na wzór tego, który kilka lat temu Samsung wykorzystał w swoim budżetowym Monte.

Samsung Monte
Samsung Monte

One w takiej kolorystyce mógłby wyglądać zjawiskowo, jednak prawdopodobnie będziemy musieli obejść się smakiem.

Brak praw do wykorzystania wizerunku Iron Mana smuci jeszcze z jednego względu - jest on silniejszą marką, niż sam Robert Downey Jr. Wystarczy zajrzeć do statystyk w Google Trends.

Mimo wszystko jednak bijąca rekordy popularności gwiazda Hollywood zdaje się być bardzo dobrym wyborem, zwłaszcza że Downey Jr ma niemałe doświadczenie w promowaniu smartfonów. W swojej kampanii wykorzystało go bowiem w 2008 roku samo Apple, kiedy to aktor użyczył głosu do kultowej już reklamy iPhone'a 3G.

New iphone Add

Widać tym samym, że tajwański koncern zupełnie zmienia swoją strategię. Z najnowszego raportu finansowego HTC, do którego dotarł Wall Street Journal, wynika, że koncern uciął o ponad połowę wydatki na pensje, premie i odprawy emerytalne dla pracowników na kierowniczych stanowiskach, co tylko w 2012 roku pozwoliło zaoszczędzić ponad 700 milionów dolarów (względem roku wcześniejszego). CEO firmy spotkał się także z akcjonariuszami i zasugerował wstrzymanie się z wypłaceniem dywidend, by zamiast tego móc skupić się na marketingu. Efektem tego działania jest właśnie m.in. współpraca z hollywoodzkim aktorem.

Przedstawiciele firmy HTC na chwilę obecną odmawiają komentarza w sprawie nadchodzącej kampanii promocyjnej, jednak pierwsze spoty z Robertem Downey Jrem powinny się pojawić w ciągu kilku tygodni.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.