Rośnie znaczenie kanałów mobilnych wśród konsumentów

Rośnie znaczenie kanałów mobilnych wśród konsumentów06.10.2010 13:00
raport kpmg
Kira Czarczyńska

"Dynamiczny rozwój technologii mobilnych i Internetu zmienia sposób, w jaki konsumenci korzystają z telefonów komórkowych" - czytamy w raporcie firmy doradczej KPMG Consumers&Convergence IV. Konsumenci w obliczu Internetu i mobilnych technologii". W jaki sposób zmienia się nasze podejście do komórki?

Usługi internetowe w komórce

Na zmianę naszych zwyczajów wpływa przede wszystkim upowszechnienie się mobilnych usług internetowych, a także pojawianie się coraz lepszych telefonów pozwalających z tych usług wygodnie korzystać.

Co prawda nadal preferowanym narzędziem dostępu do usług online jest komputer, jednak komórki powoli, ale skutecznie zdobywają ten rynek.

Najczęściej podejmowanie za pomocą telefonów działania online to według raportu:

  • rozmowy internetowe, np. na Skype - 29%
  • komunikatory i czaty - 29%
  • dostęp do map i GPS - 23%
  • czytanie literatury - 21%
  • gry - 17%

Jak komentuje Jacek Komaracki, Dyrektor Zarządzający kierujący Pionem Bankowości Elektronicznej PKO Banku Polskiego:

Telefon komórkowy coraz częściej staje się narzędziem do zarządzania naszym portfelem. Rośnie liczba konsumentów korzystających z usług bankowości mobilnej, przy czym największym zainteresowaniem cieszy się ona w regionie krajów Azji i Pacyfiku.

Czego konsumenci oczekują od operatorów?

Interesujące jest też to, czego - według raportu - oczekują klienci od swoich operatorów komórkowych.

Nie są to, jak można by się spodziewać, oferty bez limitów. Interesuje się nimi jedynie 30% użytkowników. Podobnie jest z wyborem modeli telefonów.

Istotniejsze dla odbiorców są cena oraz jakość usług. Na te dwie rzeczy, jako ważne, wskazuje aż 80% respondentów - a jedynie o 10% mniej mówi o jakości obsługi klienta.

Rynek polski

Badanie objęło również respondentów z Polski. Jak zauważa Andrzej Musiał, Ekspert w grupie telekomunikacyjnej w Firmie Doradczej KPMG:

Polscy respondenci w mniejszym stopniu deklarowali wykorzystanie kanałów mobilnych w korzystaniu z usług online, co może wynikać z niewystarczającej oferty usług, niższej świadomości konsumentów i mniejszej dostępności smartfonów.

Na tle innych krajów mniej się obawiamy również o poufność i bezpieczeństwo swoich danych. Zwracamy za to uwagę na bezpłatny dostęp do treści cyfrowych - i nie lubimy reklam.

"Consumer&Convergence" jest cyklicznym globalnym badaniem przeprowadzanym przez Firmę Doradczą KPMG od 2006 roku. Celem badania jest zobrazowanie trendów w obszarze zachowań konsumenckich odnośnie do konwergencji usług powodowanej rozwojem technologii telekomunikacyjnych.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.