Różnica między cenami iPhone'ów a smartfonów z Androidem pogłębia się z roku na rok

Różnica między cenami iPhone'ów a smartfonów z Androidem pogłębia się z roku na rok17.02.2014 13:18
Źródło zdjęć: © wallpaperok.biz

Nie od dziś wiadomo, że większość smartfonów z Androidem jest tańsza od telefonów firmy Apple. Ciekawe jest jednak to, że ta różnica wciąż się pogłębia.

Interesującą infografikę na ten temat (na podstawie informacji zebranych przez IDC) przygotowali redaktorzy serwisu Statista.

Z opracowanych przez nich danych wynika, że w 2010 roku średnia cena iPhone'a (z uwzględnieniem różnych wariantów) wynosiła 702 dol. (ok. 2120 zł). Za przeciętną słuchawkę z Androidem płaciliśmy wtedy 441 dol. (ok. 1330 zł). Taka różnica oczywiście nie powinna nikogo dziwić. Apple sprzedaje wyłącznie urządzenia z wyższej półki, podczas gdy w świecie zielonego systemu sporą popularnością zawsze cieszyły się low-endy. Poza tym w 2010 roku na rynku dopiero debiutował pierwszy Galaxy S Samsunga, a i garstka pozostałych producentów androidowych high-endów musiała konkurować z Apple'em przede wszystkim ceną.

A jak zestawienie tych dwóch światów wyglądało w roku ubiegłym? Okazuje się, że zupełnie inaczej, niż to sobie wyobrażałem. iPhone stał się znacznie bardziej przystępny (głównie ze względu na pojawienie się tańszego wariantu, czyli 5c), a ceny topowych smartfonów z Androidem - których skądinąd jest dziś o wiele więcej niż przed czterema laty - niejednokrotnie oscylują w granicach 3000 zł, czyli przebijają wartość najtańszych wersji iTelefonu. Mogłoby się zatem wydawać, że różnica w średnich cenach słuchawek z iOS-em i Androidem się zaciera, prawda? Tymczasem o ile w 2010 roku wspomniana różnica wynosiła 261 dol. (ok. 790 zł), o tyle w roku 2013 były to już 374 dol. (ok. 1130 zł).

Źródło zdjęć: © statista.com
Źródło zdjęć: © statista.com

Skąd ta pogłębiająca się w zawrotnym tempie różnica cenowa? Z pewnością wynika to z faktu, że na rynku nie tylko pojawia się coraz więcej Androidów ze średniej i niższej półki cenowej, ale też można je nabyć za coraz mniejsze pieniądze. Nic zresztą dziwnego, skoro dziś nowego smartfona z mobilnym systemem Google'a na pokładzie kupimy za 300 czy nawet za 200 zł. Korzystnie wyceniono również świetnie wyposażoną Motorolę Moto G, a i relatywnie niskie ceny Nexusów nie są bez znaczenia.

Źródło: Statista via Phone Arena

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.