Rynek smartfonów rośnie, a Samsung ma w nim rekordowe udziały

Rynek smartfonów rośnie, a Samsung ma w nim rekordowe udziały29.10.2013 12:03
Samsung S4 w trawie
Mateusz Żołyniak

Najnowsze dane wskazują, że liczba sprzedanych inteligentnych telefonów w ostatnim kwartale wzrosła aż o 45% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Szczególne powody do zadowolenia ma Samsung, który zanotował rekordowe udziały w rynku smartfonów. Innym producentom też wiedzie się całkiem nieźle.

W swoim nowym raporcie firma Strategy Analytics przedstawiła bardzo ciekawe dane dotyczące kondycji rynku mobilnego w trzecim kwartale tego roku. W tym czasie producentom udało się sprzedać ponad ćwierć miliarda smartfonów, co jest wynikiem o 45% lepszym niż w analogicznym okresie 2012 roku (wówczas sprzedano 172,8 mln smartfonów). To rekordowy kwartał, ale największe wrażenie robi ogromny skok sprzedaży rok do roku.

[solr id="komorkomania-pl-197179" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/2738,galaxy-s4-juz-u-40-milionow-uzytkownikow-co-z-data-premiery-galaxy-s5-i-plastikiem" _mphoto="fot-gsmarena-com-197179--fd91085.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4649[/block]

Według Strategy Analytics już 6 na 10 sprzedawanych na świecie telefonów to smartfony. O wzroście ich popularności w ostatnim czasie decyduje kilka czynników. Najważniejsze to ogromne zainteresowanie urządzeniami obsługującymi LTE w krajach azjatyckich i Stanach Zjednoczonych oraz coraz większa popularność urządzeń 3G w Chinach. Największe wzięcie mają oczywiście tanie smartfony.

Królem rynku jest Samsung. Południowokoreańskiemu gigantowi nie tylko udało się utrzymać mocną pozycję - wybił się ponad średnią wzrostu sprzedaży rok do roku dla całego rynku. Sprzedał 88,4 miliona smartfonów, co daje aż 35,2% udziałów w tym segmencie. Nie jest to jednak zasługa wyłącznie flagowego Galaxy S4, który sprzedał się już w ponad 40 mln sztuk. Analitycy zauważyli, że zainteresowanie tym modelem zauważalnie słabnie, a sprzedaż Samsunga w trzecim kwartale podciągnęły tańsze komórki i debiutujący na rynku Galaxy Note 3.

Udziały w rynku smartfonów w Q3 2013 r. w porównaniu z Q3 2012 r. (fot. Strategy Analytics)
Udziały w rynku smartfonów w Q3 2013 r. w porównaniu z Q3 2012 r. (fot. Strategy Analytics)

Na drugim miejscu tradycyjnie już uplasował się Apple, któremu udało się zwiększyć sprzedaż rok do roku o około 26% - z 26,9 mln w Q3 2012 r. do 33,8 mln w Q3 2013 r. Wynik ten pokazuje, że tempo sprzedaży iPhone'ów jest o połowę niższe niż rynkowa średnia. Przekłada się to na zmniejszenie udziałów w segmencie rok do roku o 2,2% pkt proc. (z 15,6% do 13,4%). Oczywiście to zapewne tylko chwilowe spadki, ponieważ rozpoczęła się sprzedaż nowych iPhone'ów. Strategy Analytics przewiduje, że wyniki za czwarty kwartał tego roku będą znacznie lepsze.

Kolejnym producentom z pierwszej piątki razem udało się zdobyć około 15% rynku, czyli o ponad połowę mniej niż samemu Samsungowi. Nie mają jednak powodów do narzekań. Otóż udziały trzeciego w zestawieniu Huaweia i piątego Lenovo to odpowiednio 5,1% i 4,3%. Jest to wynik o tyle dobry, że udało się go uzyskać na rynku chińskim - Lenovo nie sprzedaje smartfonów globalnie, a Huawei w Stanach i Europie wciąż nie radzi sobie najlepiej. Dobrze prezentuje się również dynamika wzrostu Lenovo, która sięga rok do roku aż 68% (w Q3 2013 roku firmie udało się sprzedać 10,8 mln smartfonów). Jasne jest więc, dlaczego wszyscy producenci zabiegają o użytkowników mieszkających w Chinach.

Liczba sprzedanych smartfonów w Q3 2013 r. w porównaniu z Q3 2012 r. (fot. Strategy Analytics)
Liczba sprzedanych smartfonów w Q3 2013 r. w porównaniu z Q3 2012 r. (fot. Strategy Analytics)

Największym wzrostem sprzedaży i udziałów może pochwalić się LG, któremu w trzecim kwartale udało się sprzedać 12 mln smartfonów. To wzrost aż 71% w porównaniu z zeszłym rokiem, a wyniki w kolejnych kwartałach mają być jeszcze lepsze (duże zainteresowanie LG G2). Co ciekawe, smartfony południowokoreańskiej firmy największym powodzeniem cieszą się w Stanach i Europie (głównie dzięki LTE), podczas gdy w Chinach i Indiach firma w zasadzie nie istnieje.

Dominacja Samsunga mnie nie zaskakuje; firma ma sporo świetnych produktów, opanowała obecnie dostępne niższe i wciąż atakuje nowe, a do tego ma środki na reklamę. Widać również, że LG odrobiło lekcję i powoli się pnie: z kwartału na kwartał jego wyniki są coraz lepsze. Można oczekiwać, że przy większych wydatkach na promocję rozwiązań z LTE i nowych flagowców w przyszłości będzie dużo lepiej. Zaskoczeniem nie jest też mocna pozycja Huaweia i Lenovo. Jak wspomniałem, świadczy to o potencjale rynku chińskiego. Nie zdziwię się, jeśli kolejne firmy z Państwa Środka już wkrótce zaczną walczyć o sensowne udziały na rynku smartfonów.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.