W 2015 roku Apple sprzedał najwięcej smartwatchy, ale liderem całego rynku wearables był ktoś inny

W 2015 roku Apple sprzedał najwięcej smartwatchy, ale liderem całego rynku wearables był ktoś inny07.02.2016 13:57
Apple Watch
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak

Coraz więcej firm stara się zawalczyć o kawałek rynku inteligentnych gadżetów i zegarków. Która okazała się najskuteczniejsza w 2015 roku?

Chociaż sam nie mam jeszcze inteligentnego zegarka, to z uwagą obserwuję ten rynek, ponieważ z każdym kwartałem jest on coraz ciekawszy. Wystarczy przypomnieć, że w zeszłym roku pojawiły się zarówno gadżety dla dzieci, jak DokiWatch czy chociażby projekty urządzenia dla niewidomych. Niemal każdy może znaleźć coś dla siebie, ponieważ oprócz bardzo tanich opasek jak Xiaomi Mi Band 1S, można kupić także zegarki z najwyższej półki, a świetnym przykładem jest TAG Heuer Connected.

Klienci mieli w czym wybierać i wybrali Apple Watcha!

Tego można było się spodziewać. W drugim kwartale zeszłego roku, na rynek trafiło 3,6 mln zegarków firmy z Cupertino, co przełożyło się na 19,9 proc. udziałów na rynku. Teraz jest jeszcze lepiej, ponieważ jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę Canalys (opierający się na danych ze swojego narzędzia analitycznego) w całym 2015 roku w sprzedaży pojawiło się 12 milionów Apple Watchy, co odpowiada za 2/3 wszystkich urządzeń. Wpływ na taki rezultat miała świetna końcówka roku, ponieważ w ostatnim kwartale 2015 do klientów trafiło 5 mln gadżetów.

Ostatnie 3 miesiące zeszłego roku do udanych może zaliczyć również Samsung, który dzięki dobremu przyjęciu Geara S2 wskoczył na drugie miejsce. Trzecie miejsce przypadło firmie Pebble, która kilka miesięcy temu pokazało swój pierwszy okrągły zegarek - Time Round. Ostatnim z wyróżnionych jest Huawei (czwarte miejsce), który jednocześnie został największym producentem zegarków opartych o system Android Wear.

Nie tylko zegarki się liczą, na całym rynku wearables liderem jest Fitbit

Oprócz zegarków, w całym 2015 roku na rynek trafiło także 37 milionów inteligentnych opasek. Najwięcej sprzedał Fitbit, chociaż nie został podany dokładny wynik. Wiadomo za to, że na drugim miejscu jest Xiaomi, które odpowiada za 12 milionów opasek.

Patrząc na cały rynek wearables (zegarki i opaski) w ostatnim kwartale ubiegłego roku największym producentem został Fitbit. Za nim znalazł się Apple oraz Xiaomi.

Analitycy wspomnieli również, że Fitbit Blaze jest bardzo atrakcyjnym produktem i to on może wyznaczać drogę innym producentom na tym rynku. Przypomnę tylko, że jest to inteligentny zegarek z funkcjami opaski oraz przyzwoitym czasem pracy na jednym ładowaniu (do 5 dni).

Fitbit Blaze, Źródło zdjęć: © Fitbit
Fitbit Blaze
Źródło zdjęć: © Fitbit

Tak jak wspomniałem na początku tekstu, nie mam jeszcze smartwatcha. Niedługo mogę zmienić zdanie, ponieważ Samsung pracuje nad kilkoma ciekawymi rozwiązaniami i jeśli wszystkie wejdą w życie to zegarki mogą być ważniejsze niż smartfony. Na razie przekonuje mnie wizja firmy Withings w modelu Activité Steel, czyli połączenie zwykłego czasomierza oraz funkcji znanych z inteligentnych gadżetów.

Źródło: canalys.com

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.