Klienci stracili zaufanie do Samsunga. Badanie potwierdza obawy firmy

Klienci stracili zaufanie do Samsunga. Badanie potwierdza obawy firmy14.10.2016 11:49
Łukasz Skałba

40 proc. dotychczasowych użytkowników smartfonów Samsunga definitywnie stwierdziło, że już nigdy nie kupi telefonu tej marki. Przed koreańskim producentem ciężki orzech do zgryzienia.

Gdy rozpoczął się wrześniowy proces wymiany Galaxy Note 7, wiele firm przeprowadziło badania dotyczące tego, w jaki sposób zmieni się postrzeganie Samsunga po całej aferze, i czy klienci pozostaną wierni producentowi.

Wierność klientów we wrześniu

Z ankiety przeprowadzonej w Chinach na 12 tysiącach osób, wynikło, że ponad połowa dotychczasowych użytkowników urządzeń Samsunga, zamierza zmienić markę na inną. 37 proc. z nich chciało przejść na system iOS, a 26 proc. miało zamiar dołączyć do stajni Huaweia.

W USA badanie przeprowadziła z kolei firma Branding Brand. W trakcie wrześniowego procesu wymiany Amerykanie patrzyli na Samsunga nieco łaskawszym okiem. Ankietę wypełniło około 1000 osób. 34 proc. z nich twierdziło, że po wydarzeniach związanych z Notem, już nigdy nie kupi urządzenia Samsunga.

Ta sama firma przeprowadziła również badanie po tym, jak świat obiegła informacja o kilku wybuchach egzemplarzy po wymianie. Tym razem niechęć do przyszłych telefonów Samsunga zadeklarowało już 40 proc. osób. Szczerze mówiąc, dziwią mnie te wyniki.

Zaskakująco mała zmiana

O ile wpadka z premierową partią urządzeń była według mnie jak najbardziej wybaczalna i niewpływająca na sympatię (lub jej brak) do marki, o tyle kolejna wpadka już po wymienia urządzeń świadczy o Samsungu gorzej. Nawet jeśli odnotowanych przypadków samozapłonu "bezpiecznych" Note'ów jest tylko kilka i na razie nie wiadomo na 100 proc., czy ich przyczyną na pewno była wada produkcyjna.

Jakie telefony kupią osoby zrażone do Samsunga?

Wracając jednak do surowych wyników. 46 proc. ankietowanych jest klientami Samsunga krócej niż 2 lata, a 54 - dłużej. Ciekawiej sprawa wygląda, gdy spojrzymy, jakie marki preferują zrażeni do koreańskiego koncernu użytkownicy.

Najbardziej na wpadce Samsunga skorzysta prawdopodobnie Apple, gdyż aż 30 proc. niezadowolonych użytkowników zamierza przejść na system iOS. Jak nietrudno wyliczyć, 70 proc. klientów pozostanie przy Androidzie. Co ciekawe, 8 proc. wszystkich uciekających od Sammiego zamierza przesiąść się na Pixele Google'a.

CEO Samsung Mobile przeprasza

Dyrektor wykonawczy Samsung Mobile wystąpił przed koreańskimi dziennikarzami i oficjalnie przeprosił za wszelkie problemy, które wywołały wadliwe smartfony. Koh Dong-jin obiecał również znaleźć dokładną przyczynę samozapłonów, tak aby firma nigdy więcej nie popełniła podobnego błędu. Zarzekał się on także, że zrobi co w jego mocy, aby przywrócić stracone zaufanie i renomę, tak aby ludzie nie obawiali się używania produktów Samsunga ze względu na swoje bezpieczeństwo.

Prezes Samsung Mobile podziękował również tym pracownikom, którzy wspierali go w tych ciężkich dla niego czasach. Zdradził on również, że jest całą tą sytuacją sfrustrowany. Nic dziwnego. Plotki bowiem głoszą, że zarząd Samsunga usunie Kog Dong-jing'a z jego posady i zastąpi kimś innym. Nie wiadomo więc, czy będzie miał okazję dotrzymać obietnic, które oficjalnie złożył.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.