Samsung Galaxy S20 Ultra ma problem. Zielenieje po aktualizacji

Samsung Galaxy S20 Ultra ma problem. Zielenieje po aktualizacji17.04.2020 16:23
Patryk Korzeniecki

Samsung Galaxy S20 Ultra otrzymał aktualizację która poprawia jeden problem i wprowadza drugi.

Kwietniowa aktualizacja o oznaczeniu G98x0ZHU1ATCT przeznaczona dla Samsungów Galaxy S20 przyniosła poprawki dotyczące pracy autofokusa i łatki bezpieczeńtwa. Nie wszyscy są jednak z niej zadowoleni.

Samsung naprawił autofokus i zepsuł ekran

Samsung Galaxy S20 Ultra po kwietniowej aktualizacji mogą cierpieć na problem specyficznych artefaktów. Objawiają się zielonkawymi plamami lub przebarwieniami obejmujące część wyświetlanego obrazu. Najbardziej widoczne są w ciemnych partiach wyświetlanych treści.

Źródło zdjęć: © sammobile.com
Źródło zdjęć: © sammobile.com

Przebarwienia w samsungach pojawiają się przy specyficznych ustawieniach. Chodzi o wysoką częstotliwość odświeżania ekranu (120 Hz) i ustawienie jasności poniżej 30 proc. SamMobile donosi jednak, że problem udało się odtworzyć także w innych scenariuszach.

Po prawej widoczne są delikatne zielonkawe przebarwienia na ciemnych partiach obrazu, Źródło zdjęć: © sammobile.com
Po prawej widoczne są delikatne zielonkawe przebarwienia na ciemnych partiach obrazu
Źródło zdjęć: © sammobile.com

Przebarwienia uwidaczniają się w wielu aplikacjach systemowych i pozasystemowych, np. w aparacie, Telegramie, PUBG: Mobile czy w przeglądarce Chrome.

Spokojnie, to najpewniej błąd w oprogramowaniu

Samsungi Galaxy S20 Ultra padły prawdopodobnie ofiarą błędu programowego. Świadczy o tym fakt, że problem pojawił się dopiero po aktualizacji, a po resecie urządzenia problem znika. Co ciekawe, problem dotyczy jedynie urządzeń z procesorami Samsung Exynos - nie odnotowano jego wystąpienia na smartfonach ze Snapdragonem 865.

Aktualizacja nie została jeszcze wprowadzona do Polski. Bardzo prawdopodobne, że Samsung ją wstrzyma do czasu wyeliminowania wady. Należy pamiętać, że nowe wersje oprogramowania udostępniane są falowo właśnie po to, by ewentualne niedoróbki dotknęły tylko część użytkowników.

To nie jedyna taka sytuacja. Na podobny problem cierpiał Huawei Mate 20 Pro. Ekran barwił się w podobny sposób, jednak artefakty skupiały się wokół krawędzi urządzenia.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.