Samsung ma niewiele powodów, by lubić Windowsa

Samsung ma niewiele powodów, by lubić Windowsa16.03.2013 13:00
Samsung ATIV Tab
Adrian Nowak

Nowy Windows 8 wzbudza mieszane uczucia nie tylko wśród użytkowników. Samsung coraz wyraźniej dystansuje się od Microsoftu i to nie tylko na rynku pecetów.

Aby wypromować platformę Windows Phone, Microsoft musiał podjąć szeroko zakrojoną współpracę z Nokią. Wtedy wydawało się, że nie zaszkodzi to stosunkom z innymi producentami smartfonów i faktycznie: Samsung oraz HTC nie przestali produkować urządzeń z WP, a do tego pojawiło się kilka innych firm zainteresowanych platformą MS (Huawei, ZTE czy Alcatel). Prezentując na rynku tablet Surface, Microsoft dodatkowo rozzłościł jednak technologicznych partnerów, którzy nie chcą w przyszłości polegać na cudzych platformach.

Prezes Samsunga, JK Shin, zapytany o obecne stosunki z Microsoftem, nie szczędził krytyki dla nowych produktów koncernu:

Smartfony i tablety bazujące na systemach Windows nie sprzedają się zbyt dobrze. Rynek woli Androida. W Europie również widzimy nijakie zainteresowanie produktami bazującymi na Windowsie.

Tak krytyczna wypowiedź nie dziwi, biorąc pod uwagę, że Samsung jakiś czas temu zdecydował o wycofaniu z rynku własnego tabletu z Windowsem RT. ATIV Tab był dostępny m.in. na niemieckim rynku, a koreański koncern chciał go docelowo udostępnić również w Stanach Zjednoczonych. Niestety zainteresowanie użytkowników okazało się znacznie mniejsze niż wcześniej przewidywano.

Złośliwi powiedzą, że Samsung nie zrobił nic, by pomóc swojemu tabletowi z Windowsem RT. Do tej opinii przychyla się również analityk Jeff Johnston z firmy Detwiler Fenton & Co., który uważa, że Samsung nie chce po prostu promować kolejnego ekosystemu z którym bez wątpienia musiałby się w przyszłości zmierzyć.

Choć obecnie wszystkie kluczowe urządzenia mobilne Samsunga działają w oparciu o Androida, jeszcze w tym roku Koreańczycy zamierzają zaprezentować nowoczesnego smartfona z platformą Tizen opartą o Linuksa. Shin zapewnia przy tym, że Samsung "lubi Androida" i zamierza "kontynuować dobre relacje z firmą Google".

Od kiedy swoje tablety zaczął produkować również Microsoft, a w ręce Google'a trafiła Motorola Mobility, Samsungowi trudno jednak zachować spokój. Jego biznes, na którym zarobił w ostatnim roku kilkanaście miliardów dolarów, zależy w dużej mierze od platform rozwijanych przez konkurentów. Pomimo zapewnień o dobrych relacjach z wyszukiwarkowym gigantem, Samsung bez wątpienia dążył będzie do uniezależnienia się od Androida. Należy jednak pamiętać, że przejście na własną platformę może zająć wiele czasu. Moim zdaniem wspomaganie przy okazji konkurencyjnego Windows Phone'a wydaje się ostatnią rzeczą, jaka jest potrzebna koreańskiej spółce.

Źródło: Phone Arena

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.