Samsung niepodważalnym liderem rynku, a Apple traci udziały

Samsung niepodważalnym liderem rynku, a Apple traci udziały25.01.2013 12:00
Huawei Ascend Mate
Adrian Nowak

Chińscy producenci smartfonów mają za sobą dobry rok. Sukcesy azjatyckich koncernów nie pozostawiają wątpliwości co do tego, jak będą wyglądały najbliższe kwartały.

Według raportu przygotowanego przez IDC Huawei odnotował największy wzrost dostaw smartfonów rok do roku (89,5%), biorąc pod uwagę wyniki z ostatniego kwartału. Firma zdołała w ciągu ostatnich trzech miesięcy wprowadzić na rynek aż 10,8 mln urządzeń, co pozwoliło jej na osiągnięcie udziałów w rynku smartfonów na poziomie 4,9%.

Gigantyczny wzrost sięgający 76% odnotował również Samsung. W ostatnim kwartale ubiegłego roku koreański gigant dostarczył na rynek aż 63,7 mln smartfonów. Obecnie niemal co trzeci smartfon na świecie jest produkcji Samsunga, a firmie wciąż udaje się powiększać swoje udziały w rynku.

Tego samego nie można powiedzieć, o Apple'u, który nieco oddalił się od Samsunga i w ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku dostarczył do sklepów 47,8 mln smartfonów. Koncern z Cupertino posiada obecnie 21,8% rynku nowoczesnych telefonów, co jest niewielkim spadkiem z 23% przed rokiem. Mimo wszystko warto zauważyć, że Apple był jedynym z pięciu największych producentów smartfonów, którzy w ciągu ostatniego roku stracili udziały w rynku (pomimo zwiększonej o niemal jedną trzecią sprzedaży).

Klęska HTC i LG?

Choć Huawei, ZTE i Sony coraz sprawniej odbierają rynek konkurentom, wciąż od Samsunga i Apple'a dzieli je przepaść. Chińscy producenci zauważyli, że zaawansowane urządzania, które można zaoferować w atrakcyjnej cenie, szybko zyskują uznanie użytkowników. Znacznie trudniej zaobserwować sukcesy związane z dużą sprzedażą tańszych telefonów - głównie ze względu na znacznie niższe marże charakteryzujące takie urządzenia.

Podczas gdy najwięksi producenci smartfonów zwiększali swoje dostawy na rynek o kilkadziesiąt procent, inne marki traciły. HTC czy LG odnotowywały w ostatnich kwartałach spadki, a Nokia w 2012 roku dostarczyła na rynek aż o 54,6% smartfonów mniej niż w ciągu wcześniejszych 12 miesięcy.

Trudno oczekiwać w najbliższym kwartale istotnych roszad na rynku. Oczywiście Nokia czy HTC mają olbrzymi potencjał, jednak próbują go przełożyć na lepszą sprzedaż już od wielu miesięcy z marnym skutkiem - a przynajmniej nie tak widocznym jak w przypadku wiodących producentów. Pozytywnie na tym tle wygląda RIM, które zaprezentuje wkrótce interesującą platformę połączoną z mocnym sprzętem. Użytkownicy z pewnością jednak nie pokochają nowych BlackBerry z dnia na dzień, a efekty restrukturyzacji mogą być widoczne dopiero za kilka kwartałów.

Źródło: IDC

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.