Samsung połączy linie Galaxy S i Galaxy Note? Może to wyjść klientom na dobre

Samsung połączy linie Galaxy S i Galaxy Note? Może to wyjść klientom na dobre20.07.2018 12:55
Samsung chce połączyć linie Galaxy S i Galaxy Note?
Mateusz Żołyniak

Koreańskie media są pewne. Samsung chce połączyć linie Galaxy S i Galaxy Note w jedną serię urządzeń, aby zrobić miejsce na promocję high-endowych modeli ze składanymi ekranami. Co z tego może wyniknąć?

Samsung ułożył już podobno bardzo konkretny plan

Koreański The Bell przygotował ciekawy raport, który dotyczyć ma planów Samsunga na 2019 roku. Jednym z głównych kroków firmy ma być wprowadzenie na rynek zapowiadanego od dawna modelu ze składanym ekranem. Potwierdził to ostatnio The Wall Street Journal:

[url=https://komorkomania.pl/36149,wskrocie-100-mln-sprzedanych-smartfonow-huaweia-nova-3-w-polsce-i-smartfon-light-z-wieloma-obiektywami-we-wrzesniu]The Wall Street Journal[/url] w nowym raporcie zasugerował, że pierwszy smartfon Samsunga ze składanym ekranem na rynku ma pojawić się na początku 2019 roku. Sprzęt ma być wyposażony w 7-calowy elastyczny panel AMOLED oraz dodatkowy ekran, na którym wyświetlane będą powiadomienia, gdy sprzęt jest złożony.

Model rozwijany pod nazwą kodową "Winner" ma być wyceniony co najmniej na 1500 dol. (ponad 5500 zł) i będzie kierowany przede wszystkim do graczy. W drugiej połowie 2019 roku dołączyć mają do niego inne urządzenia ze składanymi ekranami.

Koreańskie media twierdzą, że wejście na rynek urządzenia nowego typu ma przełożyć się na zmiany w obecnym portfolio. Jedną z kluczowych ma być połączenie flagowej linii Galaxy S z topową Galaxy Note. Co to jednak właściwie oznacza?

Samsung - według The Bell - ma rozszerzyć ofertę modeli Galaxy S, a w najdroższym rozwiązaniu dodać sztandarową funkcję z linii Galaxy Note. Tak, chodzi o rysik S Pen, którego nowa wersja z obsługą Bluetootha ma trafić do Galaxy Note'a 9.

Dostępne mają być 3 modele - Galaxy S10, Galaxy S10+ i wariant tego drugiego z rysikiem (Galaxy S10 Note/Pro?).

Gigant chce efektywniej promować smartfony?

Raport wskazuje, że połączenie obu linii przyniesie Samsungowi wiele korzyści. Wymienione zostały m.in.:

  • możliwość mocniejszej promocji jednej linii smartfonów zamiast wydawania pieniędzy na wsparcie sprzedaży dwóch grup produktów;
  • oszczędności przy projektowaniu i produkcji nowych urządzeń (firma nie musi pracować nad osobnym projektem);
  • możliwość lepszego skupienia się na promocji urządzeń nowego typu, które będą rozwiązaniami wysokomarżowymi.

Możliwa strategia zakłada wprowadzenie na początku 2019 roku modeli Galaxy S10, które będą na starcie mocno promowane. Później firma ma skupić się jednak na sprzęcie ze składanym ekranem, a nie zajmować jedynie nieco ulepszonym wariantem flagowca.

Działania, które mogą wyjść klientom na dobre

Jeżeli informacje zamieszczone przez The Bell się potwierdzą, to nowa strategia powinna być korzystna także dla klientów. Galaxy Note'y to świetne urządzenia, ale najnowsze produkty z tej serii nie różnią się bardzo od flagowców z plusem w nazwie.

Samsung Galaxy S9+
Samsung Galaxy S9+

Szczególnie teraz, gdy Samsung w tych drugich dodał podwójny aparat. Największą przewagą Note'a 9 nad S9+ będzie zapewne rysik, ponieważ niewielką różnicę w wielkości przekątnych ciężko określić mianem czynnika mogącego wpłynąć na decyzję zakupową.

Wraz z serią Galaxy S10 klienci dostaną zapewne bardziej dopracowanego flagowca. Samsung nie powinien "rezerwować części funkcji tylko dla Note'a". Stale dostępny będzie oczywiście standardowy model z mniejszym ekranem i nieco gorszą specyfikacją, ale za to tańszy.

Najważniejsze jest jednak to, że wraz z pojawieniem się modeli ze składanymi ekranami w drugiej połowie każdego roku użytkownicy będą mogli oczekiwać bardziej innowacyjnych urządzeń niż Note'y, które nie wyróżniają się szczególnie na tle flagowców. Szkoda jednak, że przyjdzie im za nie zapłacić jeszcze więcej...

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.