Samsung TecTiles - naklejki NFC dla Galaxy S III (i innych modeli)

Samsung TecTiles - naklejki NFC dla Galaxy S III (i innych modeli)15.06.2012 13:00
Samsung TecTiles
Tomasz Nowak

Technologia NFC jest coraz częściej wykorzystywana przez producentów nie tylko w telefonach, ale też w specjalnych tagach. Po Sony SmartTags i LG Tag+ przyszła pora na Samsunga, który zaprezentował własne naklejki NFC o nazwie TecTiles.

Naklejki mają wbudowany chip NFC, który po zaprogramowaniu może być odczytywany przez smartfony wyposażone w ten moduł. Wśród dostępnych modeli Samsunga można wymienić: Galaxy S III, Galaxy S II (koreańska wersja), Galaxy Nexus, Nexus S 4G czy Galaxy Blaze 4G. Będą mogli z niego korzystać również użytkownicy telefonów innych producentów z NFC.

TecTiles to programowalne akcesorium NFC, które dokładnie tak jak LG Tag+ ma formę naklejki. Daje to użytkownikom wręcz nieograniczone możliwości. Na targach MWC w Barcelonie mogliśmy zobaczyć plakaty Foursquare z kodem QR. Teraz kod może zostać zastąpiony przez naklejkę TecTiles.

Naklejki mogą również z powodzeniem zająć miejsce tradycyjnych wiadomości na lodówce. Zamiast pisać kartkę, wystarczy zaprogramować naklejkę. Każdy z domowników odczyta wiadomość za pomocą swojego smartfona. Wizja być może nieco futurystyczna, jednak w praktyczny sposób przedstawia możliwości technologii NFC.

A to nie wszystko. Naklejka może zastąpić również tradycyjne wizytówki. Druga osoba zbliża swój telefon i otrzymuje nasze informacje kontaktowe. Ciekawym rozwiązaniem jest także wyciszanie telefonu. Naklejkę umieszcza się w dostępnym miejscu, a po zbliżeniu do telefonu ten się wycisza.

TecTiles będą mieć pewne ograniczenia. Każdą z nich da się zaprogramować "jedynie" 100 000 razy. Jestem pewien, że naklejka prędzej straci klej, niż zdążymy wykorzystać jej limit programowania. Kolejnym ograniczeniem jest zaprogramowanie tylko jednej funkcji jednocześnie. Samsung zaznacza jednak, że pracuje nad wersją, która zaoferuje wiele funkcji.

Naklejki będą dostępne w cenie 15 dol. za pięć sztuk, chociaż są i tak tańsze niż SmartTags Sony (ale i gorzej wykonane). Cena jest dość wysoka, jednak wraz z rozpowszechnianiem technologii powinna spadać. NFC jest niestety nadal traktowana po macoszemu. Szkoda, bo przy odpowiednich pomysłach technologia może wnieść sporo ułatwień w codziennym życiu.

Źródło: Engadget

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.