Samsung zarabia krocie nawet bez nowego Galaxy S 4

Samsung zarabia krocie nawet bez nowego Galaxy S 405.04.2013 11:18
Galaxy Note II (fot. payalnic)
Adrian Nowak

Ostatnie kwartały były wyjątkowo udane dla Samsunga, a linia Galaxy zyskała olbrzymią popularność. Ale południowokoreańskiemu producentowi i tak udało się pozytywnie zaskoczyć analityków.

Ostatnie kwartały były wyjątkowo udane dla Samsunga, a linia Galaxy zyskała olbrzymią popularność. Ale południowokoreańskiemu producentowi i tak udało się pozytywnie zaskoczyć analityków.

Pierwszy kwartał fiskalny Samsung może zamknąć z zyskiem na poziomie 7,7 miliarda dolarów - wynika ze wstępnego raportu firmy. Analitycy spodziewali się nieco gorszego wyniku, bo sprzedaż nowego Galaxy S 4 jeszcze się nie rozpoczęła, a koreański gigant musiał bazować na swoich tańszych smartfonach. Okazuje się jednak, że to właśnie gadżety średniej klasy są tajną bronią Samsunga.

Obecnie azjatycki gigant oferuje klientom około 30 różnych modeli telefonów, które mają pokrywać wszystkie grupy klientów. Samsung, wykorzystując własne podzespoły, może generować wyższe marże niż konkurenci, co przekłada się zwykle również na przystępne ceny. W pierwszym kwartale fiskalnym Koreańczycy sprzedali nawet 70 milionów smartfonów, a więc Samsung jeszcze bardziej umocnił swoją pozycję lidera pod względem liczby sprzedawanych urządzeń tego typu.

Pełne wyniki firma zamierza zaprezentować dopiero 26 kwietnia, jednak dla akcjonariuszy bez wątpienia najistotniejsze jest to, że szczególnie duże zyski udało się wygenerować ze średniej klasy telefonów.  Oznacza to, że gdy ruszy sprzedaż zaawansowanego Galaxy S 4, na którym można osiągać jeszcze większe marże, spółka może po raz kolejny wygenerować rekordowe zyski.

Choć sprzedaż telefonów Samsunga wzrosła o kilka milionów kwartał do kwartału, analitycy spodziewają się odwrotnej sytuacji w przypadku firmy Apple. Do klientów miało według nieoficjalnych informacji trafić aż o 30% mniej iPhone'ów niż w poprzednich trzech miesiącach, a zmianę tego trendu wymusić może prawdopodobnie tylko udostępnienie kolejnych wersji smartfona - w tym wydania przeznaczonego dla mniej zamożnych klientów.

Warto pamiętać o tym, że choć Samsung jest zdecydowanym liderem, jeśli chodzi o liczbę sprzedawanych urządzeń, największe zyski ze sprzedaży smartfonów wciąż generuje właśnie Apple. Sytuacja powoli się jednak zmienia, bo Koreańczycy połowę części do swojego nowego flagowca produkują we własnych fabrykach. To pozwoli na osiągnięcie znacznie wyższych marż niż do tej pory.

Na razie nie wydaje się, by na horyzoncie istniało jakiekolwiek realne zagrożenie dla Samsunga - przynajmniej na rynku telefonów. Firma jest liderem sprzedażowym zarówno w segmencie tańszych smartfonów, jak i tych najbardziej zaawansowanych technologicznie. Choć nowe urządzenia HTC czy Sony zapowiadają się obiecująco, prawdopodobnie nie zdołają przyćmić sprzedaży Galaxy S IV, bez którego Samsung i tak poradziłby sobie wyśmienicie.

Źródło: Reuters

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.