SkyCash - szkoda, że tak świetna usługa ma tak skopaną aplikację

SkyCash - szkoda, że tak świetna usługa ma tak skopaną aplikację07.11.2017 15:48

Siedzę właśnie w pociągu. Gdy kupowałem bilet przez aplikację SkyCash, dotarło do mnie, że to chyba jedyna apka, którą uwielbiam i której jednocześnie nienawidzę. Myślę, że zdecydowana większość osób, które używają jej na co dzień, zrozumie ten paradoks. Pozostałym spieszę z wyjaśnieniami.

Doceniam polską firmę za to, że udało jej się zbudować uniwersalny system płatności, dzięki któremu można z poziomu jednej aplikacji kupować bilety autobusowe, kolejowe i kinowe czy płacić za parking. SkyCach znalazł wielu partnerów i działa w wielu miastach w Polsce. Nawet w mojej 70-tysięcznej Pile, gdzie na ogół tego typu nowinki wdrażane są ze sporym opóźnieniem.

Nie zliczę, ilu wystanych w kolejkach godzin udało mi się uniknąć dzięki temu, że bilety mogę kupować z poziomu telefonu. Jako że jestem człowiekiem, który ceni sobie swój czas i cieszy się z każdej zaoszczędzonej minuty, jestem za to twórcom SkyCasha wdzięczny.

Sama aplikacja SkyCash jest jednak słaba

Usługa usługą, ale z aplikacji korzysta mi się źle. Swoje problemy opisuję w oparciu o apkę na system iOS, ale wiem, że na Androidzie nie jest lepiej.

Beznadziejnie rozwiązana jest kwestia biletów offline

SkyCash zapisuje bilety w pamięci telefonu, ale - o ile po kupnie i pierwszym wyświetleniu biletu nie zapomni się powrócić do ekranu głównego, co wymaga kilku kliknięć - w pierwszej kolejności próbuje je załadować online. Przy słabym zasięgu, o co na trasach kolejowych nietrudno, próba załadowania biletu z sieci trwa nawet kilkadziesiąt sekund. Po tym czasie wyświetla się albo bilet, albo komunikat o problemach z połączeniem internetowym wraz z sugestią załadowania biletu offline.

Problemy z siecią podczas jazdy pociągiem występują notorycznie, więc często przy kontroli dochodzi do niezręcznej sytuacji; stojący nade mną konduktor widzi jedynie, jak przez kilkadziesiąt sekund nerwowo wpatruję się w biały ekran.

Jasne, można zrobić zrzut ekranu (zazwyczaj dla bezpieczeństwa robię), ale przy konduktorze wolę nie wyświetlać biletu z galerii.

Nie rozumiem, dlaczego SkyCash nie lokalizuje użytkownika

Albo inaczej - dlaczego nie wykorzystuje zebranych danych, bo dostęp do lokalizacji ma. Mimo tego, gdy kupuje się bilet komunikacji miejskiej, miejscowość należy wybrać ręcznie.

Jako że sporo podróżuję po Polsce, często jednego dnia kupuję bilety w różnych miastach. Kilka razy niewiele brakowało, a z rozpędu kupiłbym bilet dla złej miejscowości, co w razie kontroli skończyłoby się mandatem.

Skoro SkyCash i tak ma dostęp do lokalizacji, ciężko zrozumieć, dlaczego automatycznie nie przełącza lokalizacji.

Logowanie odciskiem palca? Zapomnij

Biorąc pod uwagę, że SkyCash służy do dokonywania płatności, kwestie związane z bezpieczeństwem powinny być traktowane priorytetowo. A jednak apka wciąż nie doczekała się możliwości logowania z użyciem czytnika linii papilarnych/skanera twarzy. Jedyna opcja to PIN, czyli rozwiązanie niezbyt przyjazne użytkownikowi.

Jakiś czas temu pojawiło się udogodnienie - możliwość wyłączenia PIN-u dla transakcji niższych niż 50 zł. Szkoda tylko, że tego limitu nie da się edytować. 50 zł to przecież niemało; sam z chęcią wyłączyłbym PIN co najwyżej dla drobnych transakcji (np. do 5 zł).

Twórcy aplikacji w mają w nosie nowe trendy

To, że programiści odpowiedzialni za SkyCasha nie nadążają za rynkowymi nowinkami, widać już na przykładzie braku zabezpieczeń biometrycznych. Jest jednak tego więcej.

Brakuje chociażby wsparcia dla technologii 3D Touch, choć aż się prosi o dodanie możliwości przeniesienia się z ikony aplikacji bezpośrednio do aktywnego biletu.

Do tego aplikacja nie jest dostosowana do ekranu iPhone'a X, przez co wyświetla czarne pasy na górze i na dole. Nie sądzę, by miało się to zmienić w tym tysiącleciu...

SkyCash to świetna usługa, ale przez zaniedbaną aplikację nie wzbudza zaufania. Najgorszy jest przy tym brak realnej konkurencji; moBILET ma znacznie mniej partnerów, przez co nie działa w aż tylu miejscach.

Mam nadzieję, że nadejdzie dzień, gdy SkyCash na poważnie weźmie się za swoją aplikację.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.