Tekst Czytelnika: Smartfonowy rok 2019 wywróżony z fusów

Tekst Czytelnika: Smartfonowy rok 2019 wywróżony z fusów07.12.2015 01:46
Wróżenie z fusów
Źródło zdjęć: © Shutterstock
Piotr Szafranowski

Często w artykułach widzimy przytaczane prognozy analityków odnośnie rozmaitych spraw, jednak nie mniej często albo są one dość oczywiste, albo się nie sprawdzają. A może by tak pokusić się o własną prognozę tej drugiej kategorii, z przymrużeniem oka? Jak to mówią, "jak się bawić, to się bawić" ;)

Rok 2019:

Android ma udziały w granicach błędu statystycznego, tzn. w okolicach 2,5%, w porywach do 3%, jednak fanboje chętnie przytaczają statystyki dla północnej Grenlandii, gdzie sięgają one 60% (wzrost rok do roku z 40% spowodowany nawróceniem wujka na jasną stronę mocy). Globalnie utrzymuje się spadek sprzedaży na poziomie ok. 14% rocznie - szacuje się, że do 2025 roku system zniknie z rynku. Sytuacji nie poprawia nadmiar aplikacji w sklepie, w związku z czym użytkownicy nie chcąc wybierać między złem a złem, decydują się nie wybierać wcale i zmienić system na mniej wymagający. W efekcie sprzedano zaledwie 54,8 miliona urządzeń, co stanowi ok. 2,7% całego rynku.

iOS-owi udało się coś, czego nie osiągnął dotąd żaden system w historii - ujemny udział w sprzedaży, wynoszący dokładnie -6,66%. Klienci masowo oddają nawet dawno kupione iPhone'y po tym, jak aktualizacja do iOS 13.5.000.00.0000.0.34653 pozbawiła ich urządzenia emejzingu i spowodowała stopienie znanego nadgryzionego jabłka. Firma w celu polepszenia sytuacji zamierza wypuścić nową, budżetową linię produktów. Jednak będzie musiała sobie poradzić również z innym problemem, jakim jest 135 milionów oddanych iPhone'ów.

Windows 16.2 zaliczył potężny wzrost - aż o 1000% - w stosunku do ubiegłego roku po decyzji Microsoftu, aby zastąpić produkcję dotychczasowych modeli nowym, jednym, idealnym superflagowcem w jedynym słusznym rozmiarze 6,2". Decyzja ta zaowocowała udziałem na poziomie 51,7% i 1,05 miliarda sprzedanych Lumii.

Na drugim miejscu uplasował się Sailfish z udziałem 37,8% i 767,7 miliona sprzedanych urządzeń. System zawdzięcza swój niemal 15% wzrost głównie malejącemu zainteresowaniu producentów i użytkowników porzuconym przez twórców, odciętym od aktualizacji i pofragmentowanym Tizenem oraz klientów oddających pozbawione emejzingu iPhone'y.

Podium zamyka BlackBerry OS z udziałem 12,7% i 257,9 miliona sprzedanych "jeżynek", co stanowi wzrost w stosunku do ubiegłego roku wynoszący 6,2%. Jest to prawdopodobnie skutek tzw. "privgate", w którym okazało się, że jedynie modele BlackBerry z serii Priv (od niedawna wyłącznie z BBOS) nie są obiektem zainteresowania NSA - być może dlatego, że sama agencja ich używa (niebezpiecznie byłoby szpiegować rozmowy własnego szefa).

Poza tym sprzedało się 36,5 miliona urządzeń z innymi systemami (w tym będącym do niedawna liderem Tizenem), co stanowi 1,8% całości, czyli 2,031 mld sprzedanych w tym roku smartfonów - wzrost o 9,2%, głównie dzięki skutecznej kampanii społecznej o powszechnym dostępie do internetu wśród za-3-pokolenia-rodowitych Europejczyków.

Wszystkie wydarzenia i dane zostały wymyślone, jednak zainspirowane prawdziwym artykułem. Tekst nie ma na celu nikogo urazić, a jest jedynie efektem luźnych przemyśleń autora na temat wiarygodności analityków.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.