Smartfony nie wypaliły, może uda się w motoryzacji. Light zmienia branżę

Smartfony nie wypaliły, może uda się w motoryzacji. Light zmienia branżę16.06.2020 10:00
Nokia 9 PureView
Patryk Korzeniecki

Light próbował sił w przemyśle fotograficznym i mobilnym. Niestety na żadnym z tych pól nie odniósł większego sukcesu. Start-up się jednak nie poddaje i dalej szuka swojej niszy.

Słowem wstępu - Light jest start-upem założonym w 2015 roku, którego ideą było wykorzystanie wielu aparatów w jednym urządzeniu.

Miało to pozwolić na uzyskanie wysokiej jakości zdjęć i stworzenie szerokich możliwości fotografowania, od ujęć wieloogniskowych po regulację ostrości i bokeh po wykonaniu fotografii. Owocem działań marki był np. wieloobiektywowy aparat Light L16.

Light wszedł też w kooperację z Finami

Light współpracował także z Nokią przy tworzeniu modelu Nokia 9 PureView z 5 obiektywami, który mógł np. generować 12-megapikselową mapę ostrości o 1200 poziomach. W teorii moduł wieloobiektywowy pozwoliłby też znaczną poprawę jakości zdjęć dzięki zwiększeniu ilości przechwytywanego światła.

Nokia 9 PureView
Nokia 9 PureView

W praktyce bywało z tym różnie i wiele zdjęć nie było tak spektakularnych, jak można byłoby przypuszczać.

Light nie zrobił furory na rynku mobilnym - szuka szczęścia gdzieś indziej

Technologie firmy Light nie przyjęły się w smartfonach. Start-up wyznał serwisowi Android Authority, że firma opuszcza branżę. Na oficjalnej stronie nie znajdziemy informacji na temat konsumenckich aparatów.

Znalazło się za to sporo danych na temat wykorzystania technologii Light w samochodach. Podobno pozwalają widzieć więcej niż ultradźwięki, czujniki LiDAR czy zwykły radar - nawet pół kilometra w dal.

Light chwali się, że pracuje nad zaawansowanym systemem wykrywania głębi o dużej rozdzielczości przeznaczonym dla przemysłu motoryzacyjnego. Oprócz dalekiego zasięgu ma cechować się dużą precyzją i wysoką skutecznością w rozpoznawaniu obiektów na drodze. Ma być ponadto energooszczędny i wysoce zminiaturyzowany.

Start-up Light ponadto eksperymentuje z kamerami monitoringu nowej generacji, o wysokorozdzielczym obrazie i detekcji obiektów w 3D. Ponadto możemy wyczytać o potencjalnym zastosowaniu technologii w robotach. Może tym razem firmie uda się znaleźć swoją niszę na rynku.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.