Smoked by Windows Phone: Microsoft nie lubi przyznawać się do porażki

Smoked by Windows Phone: Microsoft nie lubi przyznawać się do porażki26.03.2012 15:50
Smoked by Windows Phone | fot. theverge.com
Michał Brzeziński

Promocja Smoked by Windows Phone miała wypromować mobilne okienka i pokazać ich przewagę nad pozostałymi systemami. Jak wiadomo, nie można być we wszystkim najlepszym, a gdy w końcu Android zatriumfował, nagle zmieniły się zasady konkursu.

Promocja Smoked by Windows Phone miała wypromować mobilne okienka i pokazać ich przewagę nad pozostałymi systemami. Jak wiadomo, nie można być we wszystkim najlepszym, a gdy w końcu Android zatriumfował, nagle zmieniły się zasady konkursu.

Rywalizacja zaczęła się jeszcze podczas targów CES 2012 w Las Vegas. Specjaliści od marketingu z Redmond postanowili wyzwać na pojedynek wszystkie pozostałe systemy operacyjne, niezależnie od marki telefonu. Zasady były proste: do wykonania jest jedno przeciętne zadanie i ten, kto ukończy je wcześniej - wygrywa. Zwycięzca otrzymuje 100 dol., a przegrany, w zależności od sytuacji, może nawet odejść z nowym urządzeniem wyposażonym w WP7.

Od tamtego czasu rywalizacja trwa, chociaż na mniejszą skalę. Kilka dni temu w Stanach Zjednoczonych podniesiono stawkę. W razie wygranej można było otrzymać komputer o wartości 1000 dol., a porażka kończyła się ofertą wymiany aktualnego telefonu na model z mobilnymi okienkami. Promocja została ograniczona do dziesięciu egzemplarzy na dobę (na jeden sklep). Bez zaskoczenia, chętnych było dużo.

Jeden z nich, Sahas Katta, przyniósł Galaxy Nexusa (był jednocześnie fanem systemu Microsoftu), wyposażonego w czystego Androida Ice Cream Sandwich. Po regulaminowym ponownym uruchomieniu telefonu poznał swoje zadanie - sprawdzenie pogody w dwóch różnych miastach.

Rywalizacja się zaczęła i sekundę później Sahas ogłosił, że skończył. Był bardzo szczęśliwy, wyprzedzając sprzedawczynię o włos. Jak to zrobił? Po prostu na pulpicie głównym miał dwa widżety pogodowe, a dodatkowo wyłączył ekran blokady (nie używając zewnętrznych aplikacji). Ekspedientka stwierdziła, że właściciel Neuxusa przegrał. I zaczęła się seria zabawnych tłumaczeń.

Pierwszym z nich była niska dokładność Androida. Gdy Sahas pokazał, że wartości wyświetlane przez obydwa telefony są identyczne, kolejnym argumentem okazało się elokwentne "bo tak". W końcu pojawił się menedżer sklepu, który próbował szukać innych usprawiedliwień dla porażki. Powiedział, że zadaniem było sprawdzenie pogody w dwóch miastach, ale z różnych stanów i Galaxy Nexus nie mógłby tego zrobić.

Pracownicy Microsoftu byli nieugięci i ostatecznie Sahas się poddał. Na szczęście zajście opisał na swoim blogu, więc zostało ono ujawnione.

Niedługo potem Ben Rudolph, główna twarz kampanii Smoked by Windows Phone, skomentował incydent na Twitterze. Przeprosił za kłopot oraz zaproponował rewanż z nowym, losowo wybranym zadaniem. Po kilku godzinach dodał, że chce być w porządku, więc Sahas otrzyma laptopa oraz telefon z systemem Windows Phone.

Nie wiadomo, ile razy w ten sposób pracownicy decydowali o swojej wygranej. Nawet jeśli była to jednorazowa sytuacja, niesmak pozostaje.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.