SMS-y popularniejsze niż Facebook i Google razem wzięte!

SMS-y popularniejsze niż Facebook i Google razem wzięte!22.10.2011 06:15
Skrzynka SMS-owa też ma ograniczoną pojemność... (fot. na lic. CC/Flickr/mangee)
Kamil Homziak

O tym, że wiadomości tekstowe wysyłane są masowo, wiadomo powszechnie. Ale czy wiedzieliście, że ich liczba jest wielokrotnie większa niż liczba osób korzystających z Facebooka czy Google'a? Ja nie, a tak właśnie wynika z najnowszym statystyk.

Zestaw faktów (m.in. z The Atlantic, Economist, CNET czy GeeksGuar) dotyczących SMS-ów w całość zebrała ekipa MBAOnline.com. Mowa była już o najpopularniejszych na świecie serwisie społecznościowym oraz wyszukiwarce, które mają odpowiednio 5 i 4 razy mniej użytkowników niż 160-znakowe wiadomości. Ale co tam one. Czy wiedzieliście, że spośród mieszkańców trzeciej planety od Słońca, SMS-uje aż 4,2 mld ludzi, czyli trzy piąte z nas? To więcej niż liczba ludności w 1975! W 2010 roku wysłano 6,1 tryliona wiadomości, tj. prawie 200 tysięcy na sekundę (wzrost o 338% w porównaniu do roku 2007).

To jednak nie wszystkie ciekawe fakty. Co najmniej 48 mln ludzi na świecie nie ma dostępu do prądu, a jednak posiada komórkę, ładując ją za pomocą akumulatorów samochodowych. Podobnie jest w krajach rozwijających się, gdzie ludziom brakuje wielu dóbr, ale aż 66% z nich jest właścicielami telefonów komórkowych. W wielu krajach afrykańskich liczba komórek znacznie przewyższa liczbę kont bankowych.

Z Czarnym Lądem wiążę się zresztą inna ciekawa historia. W Ghanie i Nigerii, na potęgę podrabiano leki - pomogło HP, które wprowadziło system pozwalający po wysłaniu SMS-em kodu z opakowania lekarstwa sprawdzić, czy jest ono prawdziwe. Z kolei, w 2009 w Afganistanie, NATO wprowadziło program, który pozwalał tamtejszym policjantom wypłacać pensję na podstawie wiadomości zapisanej w telefonie. Wyeliminowało to problem nieuczciwych pośredników, którzy kradli czeki uprawniające do poboru gotówki, a pobory policjantów wzrosły o 36%.

SMS-y uwielbiają też mieszkańcy Filipin. Aż 87% z nich może za pomocą krótkiej wiadomości zgłosić kradzież, sprzedaż narkotyków czy ogólne skargi skierowane do administracji państwowej. Z kolei Kenijczycy bogacą się dzięki usłudze bankowości mobilnej, która pozwala dokonywać za pomocą telefonu przelewów, płacić za rachunki czy otrzymywać pensję. Z tego typu rozwiązania korzysta jedna trzecia populacji, a ich zarobki wzrosły od 5 do 30%.

W powyższego jasno wynika, że wiadomości tekstowe bardzo ułatwiają życie (po to zresztą też zostały stworzone). I choć popularność zdobywają MMS-y, a coraz więcej maili czy wiadomości w serwisach społecznościowych wysyłamy ze smartfonów, to liczba 160-znakowych SMS-ów wciąż rośnie. Szkoda tylko, że koledzy z MBAonline.com nie uwzględnili żadnych statystyk dotyczących naszego kraju. W końcu Polacy też kochają wiadomości tekstowe, o czym świadczy choćby coraz większa ich ilość wysyłana choćby w Wigilię czy Sylwestra.

Źródło: IntoMobile

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.