Sony może zaskoczyć supersmartfonem. Czyżby Xperia Z na sterydach?

Sony może zaskoczyć supersmartfonem. Czyżby Xperia Z na sterydach?03.04.2013 18:00
Koncept telefony Sony Xperia (fot. uswitch.com)
Mateusz Żołyniak

Japoński gigant od momentu rozstania z Ericssonem przygotowuje coraz lepsze smartfony, czego przykładem jest Xperia Z. Z najnowszych doniesień wynika, że Sony już w drugiej połowie roku może pokazać coś ekstra.

Japoński gigant od momentu rozstania z Ericssonem przygotowuje coraz lepsze smartfony, czego przykładem jest Xperia Z. Z najnowszych doniesień wynika, że Sony już w drugiej połowie roku może pokazać coś ekstra.

Nie przepadam za określeniem "supersmartfon", ale pojawia się ono coraz częściej w kontekście nadchodzących premier. Nowe urządzenia mają nie tylko mieć lepsze podzespoły, ale też być rewolucyjne na różnych płaszczyznach. W ostatnim czasie sporo mówi się o ponadprzeciętnie wytrzymałej i długo pracującej na baterii Motoroli X Phone czy nowym Galaxy Note, który ma być wyposażony w elastyczny ekran OLED. Swojego supersmartfona ponoć przygotowuje również japoński gigant.

[solr id="komorkomania-pl-154341" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4040,facebook-chce-zamienic-kazdego-androida-w-facebook-phonea" _mphoto="htc-facebook-phone-micha-b98135b.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3708[/block]

Zgodnie ze strategią One Sony w jego tworzeniu weźmie udział nie tylko mobilny oddział firmy, ale również inne spółki córki Sony. Oczywiście, już w projektowaniu Xperii T i Xperii Z miały uczestniczyć działy zajmujące się produkcją sprzętu audio i aparatów fotograficznych, ale tym razem ich zaangażowanie będzie dużo większe.

Rewelacyjny aparat 20 Mpix i technologia Walkman?

Jakiś czas temu Miron wspominał, że Sony może wypuścić w tym roku jeszcze kilka smartfonów, w tym modele pod markami Cyber-shot i Walkman. Z nowych wieści wynika, że producent z kraju Kwitnącej Wiśni nie będzie tworzył smartfonów dla fanów fotografii lub miłośników muzyki, tylko przygotuje jedno urządzenie o kodowej nazwie Honami, wyposażone w moduł Cyber-shot i technologię Walkman.

Sony Cyber-Shot
Sony Cyber-Shot

Ciekawie zapowiada się zwłaszcza aparat. Ma go opracować dział fotograficzny Sony. Według redaktorów PhoneArena aparat otrzyma matrycę 20 Mpix i lampę ksenonową. Mówi się również o wykorzystaniu technologii podobnej do tej z Nokii 808 PureView (pixel oversampling), która pozwoli na przykład na bezstratny cyfrowy zoom. Sony zapewne nie będzie sprzedawać nowego sensora konkurentom (Samsung, Apple).

Producent ma zadbać również o autorski wzmacniacz, którego nie powstydziłby się żaden odtwarzacz Walkman. Jego uzupełnieniem mają być znane już użytkownikom Xperii technologie, z ClearAudio+ i xLoud na czele. To nie wszystko - japoński gigant ma się przyłożyć także do ekranu kolejnego flagowca.

Wreszcie z topowym wyświetlaczem?

Sony w Xperiach nie montuje złych ekranów, ale Reality Display z Xperii Z czy Xperii T wypadały blado na tle rozwiązań stosowanych w high-endach konkurencji. W Honami ma się pojawić ekran IPS LCD wykorzystujący technologię IGZO Sharpa, a nawet nowy OLED, zaprezentowany niedawno przez JDI (Japan Display Inc.).

Nowy OLED z WhiteMagic opracowany przez JDI
Nowy OLED z WhiteMagic opracowany przez JDI

Wyświetlacz opracowany wspólnie przez Sony, Toshibę i Hitachi opiera się na technologii WhiteMagic. Nowa matryca, wyposażona w dodatkowe białe subpiksele ma zapewniać lepsze odwzorowanie kolorów i wyższy poziom jasności (bolączka tego typu wyświetlaczy) niż inne OLED-y. JDI już teraz pokazało 5,2-calowe panele o rozdzielczości Full HD, mające trafić do przyszłych smartfonów. Być może znajdą się już w kolejnym flagowcu Sony.

Honami ma mieć czterordzeniowy układ Snapdragon 800, 2 GB pamięci RAM, baterię o pojemności 2700-3000 mAh i łączność LTE. Cieszą również wzmianki o wodo- i kurzoodpornej obudowie, która jest wielką zaletą Xperii Z.

Sony stanie do walki z Samsungiem?

Znaczenie ma również to, że Sony od wprowadzenia na rynek Xperii Z zaczęło inwestować duże pieniądze w marketing. Pierwsze efekty już są: obecny flagowiec cieszy się zainteresowaniem, na czym zyskuje cała linia Xperia. Można więc oczekiwać, że wprowadzeniu kolejnych topowych telefonów będzie towarzyszyło równie mocne wsparcie sprzedaży.

Źródło: EsatoPhone Arena • własne

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.