Sony SmartWatch debiutuje na rynku. Czy warto się nim zainteresować?

Sony SmartWatch debiutuje na rynku. Czy warto się nim zainteresować?15.04.2012 10:00
Sony SmartWatch (fot. sony)
Krzysztof Sylwerski

Podczas tegorocznych targów CES w Las Vegas Sony zaprezentował ulepszoną wersję zegarka umożliwiającego kontrolę smartfona. Następca LiveView (którego test możecie przeczytać tutaj) został przechrzczony na wdzięczną nazwę SmartWatch i właśnie debiutuje na rynku. Czy warto się nim zainteresować?

Podczas tegorocznych targów CES w Las Vegas Sony zaprezentował ulepszoną wersję zegarka umożliwiającego kontrolę smartfona. Następca LiveView (którego test możecie przeczytać tutaj) został przechrzczony na wdzięczną nazwę SmartWatch i właśnie debiutuje na rynku. Czy warto się nim zainteresować?

Nowe akcesorium japońskiej firmy, które pojawiło się właśnie w sprzedaży w Stanach, łączy się z telefonem za pomocą modułu Bluetooth w standardzie 3.0. Co ważne sparowane z nim mogą zostać nie tylko urządzenia z linii Xperia, ale i słuchawki innych producentów oparte na systemie Android.

Co potrafi takie cacko? Producent przygotował szereg specjalnych aplikacji w Google Play, które wpływają na funkcjonalność SmartWatcha. Po ich zainstalowaniu za pomocą dotykowego wyświetlacza OLED o przekątnej 1,3 cala i rozdzielczości 128 x 128 pikseli można:

  • otrzymywać powiadomienia i sprawdzać aktualności na Facebooku czy Twitterze;
  • korzystać z Endomondo;
  • przeglądać kontakty i powiadomienia o nieodebranych połączeniach;
  • sterować odtwarzaczem muzyki i kamerą;
  • czytać SMS-y i maile;
  • sprawdzać prognozę pogody;
  • otrzymywać powiadomienia z kalendarza.

Dla niektórych aplikacji dostępne są bardzo estetyczne widżety. Istnieje również ciekawa oraz praktyczna aplikacja z funkcją odnajdywania telefonu. Dzięki niej, po wybraniu odpowiedniej opcji smartfon zacznie dzwonić i wibrować, dzięki czemu z łatwością można go zlokalizować na zabałaganionym biurku czy w torbie.

Sony SmartWatch (fot. sony)
Sony SmartWatch (fot. sony)

Prezentuje się całkiem nieźle, prawda? Jak zwykle bywa i tym razem przeszkodą może okazać się cena. Za Oceanem Sony wyceniło swój produkt na 149 dolarów, czyli około 479 zł. To całkiem sporo jak na zwykły pilot do smartfona, którym SmartWatch niewątpliwie jest. Zalety urządzenia docenią z pewnością sportowcy (zwłaszcza rowerzyści) czy gadżeciarze, ale wątpię aby akcesorium trafiło w gust przeciętnego Kowalskiego.

Czy Sony SmartWatch zawojuje rynek? Z pewnością nie, ale może być ciekawą alternatywą dla Motoroli MOTOACTV (która jest niemal dwa razy droższa) czy choćby dla iPoda nano. Trzeba podkreślić, że jest to jedynie akcesorium, a nie telefon sam w sobie. I choć uroku mogą mu dodać kolorowe, wymienne paski na nadgarstek to jedyne co zyska przeciętny użytkownik kupując SmartWatcha to konieczność ładowania kolejnego urządzenia.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.