Xperia M4 Aqua w naszych rękach - to będzie hit Sony?

Xperia M4 Aqua w naszych rękach - to będzie hit Sony?05.03.2015 15:33
Xperia M4 Aqua
Konrad Błaszak

Na targach MWC nie zobaczyliśmy wielu premier, ale produkty jak Galaxy S6 czy One M9 są niezwykle istotne dla rynku. Trochę w ich cieniu Sony pokazało topowy tablet oraz nowego przedstawiciela średniej półki, który już od samego początku wzbudza wiele emocji, ponieważ Xperia M4 Aqua ma wszystko, żeby stać się hitem japońskiej firmy.

Jak już wspomniałem na targach MWC została pokazana Xperia Z4 Tablet, która przez wszystkich została chyba przyjęta tak samo: "ciekawy tablet, ale niemal 3000 złotych to może być zbyt dużo". Zdecydowanie więcej emocji wywołała Xperia M4 Aqua. Zobaczcie nasz film z tym modelem:

Sony Xperia M4 Aqua - wodoszczelny średniak [hands-on]

Sony Xperia to 5-calowy smartfon (720p) napędzany przez Snapdragona 615 oraz 2 GB pamięci RAM, co powinno wystarczyć większości użytkowników. Zdjęcia zrobimy przy użyciu 13-megapikselowego aparatu głównego lub 5 mpix na przednim panelu. Na uwagę zasługuje również bateria o pojemności 2400 mAh, która według producenta ma wystarczyć nawet na dwa dni pracy. Sam aktualnie korzystam ze średniaka Sony i o ten element w ogóle się nie martwię, ponieważ Japończycy zrobili w kwestii czasu pracy bardzo duży postęp.

Na nasze dane będzie przeznaczone 8 lub 16 GB pamięci wbudowanej (nie wiadomo jeszcze, która wersja trafi na polski rynek), co będziemy mogli rozbudować dzięki slotowi MicroSD. Oczywiście znajdziemy w M4 Aqua również 4G LTE i wodoszczelność (IP68). Na uwagę zasługuje również wykonanie, które do złudzenia przypomina to znane z serii Z, ale oczywiście zostały zastosowane inne materiały. Warto również dodać, że nowa Xperia będzie pracować pod kontrolą Androida 5.0 Lollipop z odświeżoną nakładką Sony.

Prawie jak flagowiec

Sony Xperia M4 Aqua pod wieloma elementami (wygląd, specyfikacja) przypomina starsze flagowce, ale cena jasno daje nam do zrozumienia, że mamy do czynienia ze średnią półką.

Sharath Muddaiah, który jest w Sony odpowiedzialny za marketing tego telefonu powiedział:

Sony Xperia M4 Aqua to produkt, który ma zmienić myślenie o średniej półce telefonów, a pierwszym czynnikiem jest zastosowanie podzespołów jak w mocniejszych modelach. Dzięki połączeniu inteligentnych rozwiązań technologicznych oraz badaniu potrzeb rynku i naszych klientów, mogliśmy zmniejszyć cenę do poziomu średniej półki urządzeń. Nazywamy to super średnią półka=ą. Oczywiście wiele elementów jak lepsze wykonanie, High-Res Audio, PlayStation Remote Play czy niektóre z możliwości naszych aparatów są przewidziane jedynie dla flagowych Xperii z serii Z.

Sądzę, że to najlepiej oddaje to czym będzie różnić się Xperia M4 Aqua od chociażby starszych flagowców japońskiej firmy. Model ten został wyceniony na 299 euro, a jego Polska cena wyniesie prawdopodobnie 1200-1300 złotych. Jest to moim zdaniem rozsądny kompromis między możliwościami, a ceną.

Sony Xperia M4 Aqua, Źródło zdjęć: © Sony Mobile
Sony Xperia M4 Aqua
Źródło zdjęć: © Sony Mobile

Konkurencja

Oczywiście w przypadku takich modeli zawsze trzeba rzucić okiem na bezpośrednią konkurencję. Jest nią chociażby Samsung Galaxy A5. Jednak moim zdaniem produkt Sony w jednym elemencie jest zdecydowanym zwycięzcą. Galaxy A5 kosztuje w sklepie Samsunga 1599 złotych, czyli 300-400 złotych drożej niż Xperia M4 Aqua. Na dodatek produkt Sony szybko powinien zejść poniżej 1000 złotych, co sprawi, że będzie bardzo ciekawym wyborem na rynku.

Jedyną sensowną konkurencją dla niego są starsze flagowce. Xperie Z1 oraz Z1 Compact możemy kupić za mniejsze pieniądze niż 1200 złotych, a w podobnej kwocie co M4 Aqua możemy sprawić sobie Xperie Z2, czyli zeszłorocznego flagowca. Poza tym są dostępna na rynku inne ciekawe modele w tej cenie jak chociażby LG G2 czy kilka Lumii.

Xperia M4 Aqua - hit?

Zawsze gdy piszę o Sony powtarzam, że produkty mają ciekawe, ale marketing tragiczny. W tym wypadku moim zdaniem będzie podobnie. Jeśli ludzie dowiedzą się o tym telefonie i poznają jego zalety to mogą zdecydować się na jego zakup. W innym przypadku jego sprzedaż w porównaniu do droższego Galaxy A5 będzie znikoma, bo Samsung akurat świetnie umie reklamować swoje produkty.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.