Sony Xperia S, czyli początek samotnej drogi Japończyków [Podróż w czasie]

Sony Xperia S, czyli początek samotnej drogi Japończyków [Podróż w czasie]23.03.2019 16:58
Sony Xperia S
Mateusz Żołyniak

Początek 2012 roku był ważnym okresem dla firmy Sony, która zdecydowała się wykupić udziały Ericssona w kultowej spółce joint venture, aby zaraz po tym zaprezentować światu swoją pierwszą "własną" Xperię.

Firma Sony bierze rozwój Xperii w swoje ręce

Smartfony Xperia od samego początku, czyli produkowanego przez HTC modelu X1 z mobilnym Windowsem, były dziełem Sony Ericssona. Spółka joint venture znanych graczy przez lata wprowadzała kolejne rozwiązania z tej linii, ale wszystko zmieniło się na początku 2012 roku.

W styczniu Japończycy ogłosili wykupienie udziałów Szwedów w jednej z najbardziej znanych spółek joint venture, a na targach Mobile World Congress 2012 wprowadzili nową linię Xperia, która sygnowana była tylko logotypem "Sony". Pierwszym produktem z nowej serii była Xperia S.

Sony Xperia S
Sony Xperia S

Sprzęt ten w Japonii znany był jeszcze jako Sony Ericsson Xperia NX, ale firma globalnie zaczęła promować go pod swoją marką. Xperia S była też jednym z tych smartfonów producenta z Kraju Kwitnącej Wiśni, na które użytkownicy nie musieli czekać - urządzenia już na początku marca 2012 roku trafiło na pierwsze rynki.

Unikatowe wzornictwo Iconic Identity

Flagowiec Sony był następcą modeli Sony Ericsson Xperia arc i Xperia arc S, ale znacznie różnił się od nich wyglądem. Zamiast obudowy wykonanej z błyszczącego plastiku, którą oparto na zaokrąglonych oraz łukowatych elementach, postawiono na nowe wzornictwo Iconic Identity.

Ta wdzięczna nazwa odnosiła się do kanciastej konstrukcji z matowego tworzywa, która miała wyraźnie wyprofilowany tylny panel. Najmocniej uwagę przykuwały jednak:

  • warstwa hartowanego szkła, która - według Sony - wypełniała aż 90 proc. powierzchni przedniego panelu;
  • przezroczysty element u dołu, który wydawał się dzielić obudowę na dwie części.

Wrażenie robiło szczególnie drugie rozwiązanie, który było szalenie oryginalne. Tym bardziej, że Sony w przezroczystym elemencie umieściło anteny części modułów łączności oraz diody, które informowały o nowych zdarzeniach. Wyglądało to świetnie. Ba, swego czasu uważałem Xperię S za jeden z najładniejszych smartfonów na rynku.

Ekran ze świetnym PPI i "tylko" dwurdzeniowy procesor

Jednym z głównym atutów flagowca Sony z 2012 roku miał być 4,3-calowy ekran Reality Display, w którym wykorzystano Mobile BRAVIA Engine. Pracował on w rozdzielczości HD (1280 x 720 pikseli), co przekładało się na rewelacyjne - jak na tamte czasy - zagęszczenie pikseli na poziomie aż 342 PPI. Ekran ten był naprawdę ostry.

Sony Xperia S
Sony Xperia S

Xperia S wypadała pod tym względem lepiej niż topowe modele Samsunga, ale mimo wyświetlania naprawdę dobrej jakości obrazu nie był to ogólnie poziom AMOLED-ów. To samo dotyczyło wydajności. Dwurdzeniowy układ MSM8260 o taktowaniu do 1,5 GHz gwarantował komfortowe korzystanie, ale nie był aż tak szybki jak czterordzeniowe jednostki, które trafiły wtedy do sprzedaży.

Smartfon miał do tego kilka innych interesujących dodatków. Należały do nich m.in. moduł NFC z funkcją Xperia SmartTags, złącze HDMI, szybkie ładowanie baterii i aparat 12 Mpix z sensorem Exmor R, który był gotowy do działania w ciągu 1,5 s od wciśnięcia fizycznego spustu migawki (także na zablokowanym ekranie).

Kluczowe elementy specyfikacji prezentowały się tak:

  • 4,3-calowy ekran Reality Display z Bravia Engine o rozdzielczości 720 x 1280 pikseli;
  • aparat 12 Mpix Exmor R z diodą doświetlającą;
  • nagrywanie wideo w standardzie 1080p;
  • Qualcomm MSM8260 o taktowaniu 1,5 GHz z Adreno 220;
  • 1 GB pamięci RAM;
  • 32 GB pamięci wbudowanej;
  • złącza: microUSB, Jack 3,5 mm, microHDMI;
  • łączność: WiFi b/g/n, DLNA, Bluetooth 2.1, GPS, GLONASS, NFC;
  • akcelerometr, czujnik zbliżeniowy, cyfrowy kompas;
  • bateria o pojemności 1750 mAh.
  • wymiary: 128 x 64 x 10,6 mm;
  • waga: 144 g.

Xperia S na rynku pojawiła się z Androidem 2.3 Gingerbread, ale sprzęt w ciągu kilku miesięcy dostał aktualizację do 4.0 Ice Cream Sandwich. Całość uzupełniała nakładka UXP, która wprowadzała wiele autorskich rozwiązań Sony, oraz certyfikat PlayStation Suite (obsługa gier z PlayStation).

Xperia nie była może największym hitem na rynku, ale cieszyła się zasłużonym zainteresowaniem

Pierwsza Xperia wprowadzona przez samo Sony była udanym produktem, który zwracał uwagę przede wszystkim nietypowa konstrukcją, ale bronił się również, gdy szło o wyposażenie. Nie dziwiło więc, że model zdobył spore grono fanów, chociaż było ono tak duże jak choćby w przypadku ówczesnych flagowców HTC i Samsunga.

Japończycy pokazali też wtedy, że nie tylko nie potrzebują pomocy przy tworzeniu smartfonów, ale zespół Ericssona mógł być balastem, który utrudniał wprowadzanie konkurencyjnych produktów. Z perspektywy czasu dobrze stało się więc, że doszło do końca kultowego joint venture.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.