Kto by pomyślał, że przyczyną niechęci do aplikacji może być jej ikona. Spotify ma okazję się o tym przekonać

Kto by pomyślał, że przyczyną niechęci do aplikacji może być jej ikona. Spotify ma okazję się o tym przekonać16.06.2015 10:13
iPhone
Źródło zdjęć: © Shutterstock

Na co zwracacie uwagę, gdy wybieracie jedną z wielu podobnych do siebie aplikacji? Jej cenę? Interfejs? Łatwość obsługi? Wsparcie twórców i częstotliwość aktualizacji? Okazuje się, że istotną rolę w podejściu użytkowników do danej apki odgrywa także jej ikona. Nawet jeśli wiele osób wcześniej nie zdawało sobie z tego sprawy.

Spotify zdecydowało się na odświeżenie swojego logotypu, więc - co za tym idzie - zmiana musi objąć także ikony aplikacji. Na pierwszy ogień poszła apka na platformę iOS, której starą i nową ikonę porównał serwis The Next Web.

Stara i nowa ikona Spotify na iOS, Źródło zdjęć: © thenextweb.com
Stara i nowa ikona Spotify na iOS
Źródło zdjęć: © thenextweb.com

Nowe logo jest bardziej płaskie i nowoczesne, ale i - zdaniem wielu internautów - znacznie brzydsze. TNW przytacza wypowiedzi Twitterowiczów, którym zmiana, delikatnie mówiąc, nie przypadła do gustu. Jedni piszą, że to "najbrzydszy odcień zieleni jaki kiedykolwiek widzieli", inni skarżą się, że nowa ikona "zaburza harmonię na ich pulpitach". Nie brakuje również osób, które nie przebierają w środkach i grożą Spotify przejściem do Apple Music. Powstał nawet hashtag #50ShadesofGreen, pod którym użytkownicy Twittera wyrażają swoje niezadowolenie.

Oczywiście w tym momencie możemy mówić o typowej internetowej aferze, więc wiele osób traktuje mieszanie Spotify z błotem jako zabawę. Warto jednak odnotować, że sporo głosów niezadowolenia pojawiło się zanim sprawa została nagłośniona. Zresztą na mojej liście najbrzydszych rzeczy na świecie nowe logo Spotify także walczy o przedostatnie miejsce z Multiplą.

Czy jednak brzydka ikona może być faktycznie na tyle dużym problemem, by zrezygnować z usługi i przejść do konkurencji? Przeczesuję właśnie pamięć w poszukiwaniu podobnych sytuacji i znalazłem. Swego czasu używałem klienta Twittera o nazwie Falcon Pro, którego ikona - moim zdaniem - nie należała do zbyt urodziwych i wizualnie gryzła się z innymi ikonami na moim pulpicie.

Falcon Pro
Falcon Pro

Akurat używałem launchera, który jeszcze wtedy nie pozwalał na zmianę ikon, więc - choć korzystałem z tej apki kilka razy dziennie - zakopałem ją głęboko w jakimś folderze, by nie musieć na nią patrzeć bez potrzeby. Irracjonalne? Może. Niemniej lubię porządek oraz "harmonię" na pulpicie i nic na to nie poradzę.

Dlatego też reakcja internautów mnie nie dziwi. Zwłaszcza gdy mówimy o iOS-ie, w przypadku którego możliwości personalizacyjne kończą się na zmianie tapety i posegregowaniu niemożliwych do wymienienia ikon w preferowanej kolejności. Jestem tylko ciekaw, czy Spotify ugnie się pod falą negatywnych opinii i wróci do starego logo lub przynajmniej jeszcze raz zaprojektuje nowe.

Źródło: The Next Web

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.