Sprawdź czy odstajesz od średniej - badania Ericsson Consumer Lab

Sprawdź czy odstajesz od średniej - badania Ericsson Consumer Lab22.09.2009 15:00
komoreczka nokia
Sabina

Ile miesięcznie wynosi Twój rachunek telefoniczny? Czy Twój dziadek już ma komórkę? Jak długo rozmawiasz dziennie przez telefon i czy są to rozmowy służbowe czy prywatne? Ericsson Consumer Lab przeprowadził badania dotyczące polskiego sposobu korzystania z komórki. W badaniu wzięło udział 1500 osób i statystycznie jest to próbka reprezentatywna dla kraju. Sprawdźmy więc czy odstajemy od średniej i w którą stronę.

Ile miesięcznie wynosi Twój rachunek telefoniczny? Czy Twój dziadek już ma komórkę? Jak długo rozmawiasz dziennie przez telefon i czy są to rozmowy służbowe czy prywatne? Ericsson Consumer Lab przeprowadził badania dotyczące polskiego sposobu korzystania z komórki. W badaniu wzięło udział 1500 osób i statystycznie jest to próbka reprezentatywna dla kraju. Sprawdźmy więc czy odstajemy od średniej i w którą stronę.

Statystyczny Polak:

  • ma komórkę (ma ją 85% populacji)
  • rozmawia średnio przez **26 minut **w ciągu dnia
  • 17 z tych minut przeznacza na pogaduchy prywatne – na służbowe rozmowy Polak przeznacza więc 9 minut.
  • płaci za telefon 57 zł – jest to mniej niż trzy lata temu, kiedy średnia wynosiła 66 zł
  • wysyła i odbiera 7 wiadomości SMS dziennie
  • nie wysyła MMSów

Ericsson badając nasycenie rynku komórkami oraz zachowania poszczególnych grup konsumentów, podzielił użytkowników komórek w Polsce na 8 grup – Tradycjonaliści, Domatorzy, Działacze, Eksperymentatorzy, Miłośnicy Nowych Gadżetów, Profesjonaliści, Typowa Młodzież i Przebojowa Młodzież. Wśród użytkowników komórek najmocniej rośnie grupa Tradycjonalistów („nie lubimy komórek”, z reguły są ot osoby powyżej 50 roku życia) - wśród nich, komórki ma 54% osób - to o 31% więcej niż trzy lata temu. (To, że wśród nich widać największy wzrost ilości telefonów nie dziwi – zasadniczo tylko tradycjonaliści mają jeszcze przestrzeń na to by kupować komórki, w pozostałych grupach, komórki ma przeważająca większość Przebojowa Młodzież to zaś 100% nasycenia.

Na czym Polakom najbardziej zależy? Otóż chcemy mieć GPS w telefonie (35% badanych), automatyczny back up kontaktów (30%) oraz mieć zapewniony bieżący dostęp do telefonu.

Czy tylko dzwonimy? Nie, również SMSujemy a 17% użytkowników wysyła MMSy przynajmniej raz w tygodniu (zawrotna ilość to to nie jest). SMSów średnio wysyłamy i odbieramy 2500 rocznie, a kiedy otrzymamy SMS, ponad połowa z nas na niego odpowiada. Reszta dzwoni do nadawcy (22%) lub go ignoruje (wychodząc pewnie z założenia, że jak ma interes, to zadzwoni).

Kto płaci za rozmowy? W większości płacimy sami – co ciekawe, znacznie gorzej ma Typowa Młodzież. W większości bowiem (57%) płaci sobie za swoje rachunki sama i tylko w 5% dzieli się rodzicami kosztami.W przypadku Przebojowej Młodzieży, co 10 osoba pokrywa tylko część kosztów a prawie 40% za komórki płacą rodzice.

Co ciekawe, nadal 58% Polaków posiada w domach telefon stacjonarny. Trochę więc komórki wyparły stacjonarne telefony, ale problemu z dostępnością do stacjonarnej telefonii jeszcze nie ma. Jeśli jesteście zaś zainteresowani tym, jak zmienił się świat (i Polska) w zakresie komórek przez ostatnie trzy lata, proponuję porównać bieżący raport, z tym sprzed trzech lat (dostępny na stronie Ericsson - w źródle).

A jak na tle badań prezentują się czytelnicy Komórkomanii? Gdzie odstajecie?

fot.:Lucija Hilje/SXC

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.