Sprzedaż iPada mini (nie)zachwyca

Sprzedaż iPada mini (nie)zachwyca06.11.2012 09:30
iPad mini
Karol Kloc

Apple poinformował, że w weekend po premierze udało mu się sprzedać 3 miliony iPadów – zarówno mini, jak i tych czwartej generacji. Trudno powiedzieć, czy to dużo, czy mało, pewne jest natomiast, że konkurenci firmy z Cupertino mogą tylko pomarzyć o takich wynikach.

Na początek warto cofnąć się w przeszłość. Kiedy Steve Jobs zaprezentował pierwszego iPada, w pierwszy dzień kupiło go 300 tysięcy osób, a 3 miliony egzemplarzy udało się sprzedać w 80 dni. W sumie do premiery iPada 2 rozeszło się ponad 15 milionów tych urządzeń. Znacie tablet niewyprodukowany przez Apple'a, który sprzedawałby się równie dobrze? No właśnie...

[solr id="komorkomania-pl-134204" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/5183,ipad-mini-oficjalnie" _mphoto="ipad-mini-134204-251x168-baf7940.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2962[/block]

Z czasem pojawiła się androidowa konkurencja, HP próbowało się przebić z webOS-em, a RIM pokazało swojego BlackBerry Playbooka. Przez długi czas mówiło się, że klienci po prostu nie chcą tabletów, chcą iPada. Ten okres mamy już za sobą. Pojawił się bowiem Kindle Fire, a po nim Nexus 7.

Choć nie sprzedają się one tak dobrze jak którykolwiek z iPadów, to można już mówić, że konsument ma realną alternatywę. Na tyle realną, by Apple zrobił rzecz do tej pory niewyobrażalną - opracował produkt, który jest odpowiedzią na ruchy konkurencji. Do tej pory było odwrotnie - to Apple dyktował warunki na rynku. Dowodzi tego ponad 100 milionów sprzedanych iPadów wszystkich generacji.

Wydaje mi się, że sprzedaż iPadów na poziomie 3 milionów sztuk to relatywnie niewiele. Pół roku temu, gdy firma z Cupertino zaprezentowała nowego iPada (ciekawe, jak go teraz nazwać), w pierwszy weekend sprzedano tyle samo tabletów. Teraz jednak Apple sprzedaje dwa urządzenia. Do tego nie chce podzielić się informacją, ile z tych 3 milionów to sprzedaż iPada mini. Możliwe, że Apple uważa, że nie ma się czym chwalić.

[solr id="komorkomania-pl-132748" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/5225,nexus-7-najlepiej-sprzedajacym-sie-tabletem-wersja-32-gb-zastapi-16-gb" _mphoto="nexus732gb-132748-189x16-6329567.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2963[/block]

Zakładając nawet, że iPad mini sprzedał się jak na Apple'a słabo (powiedzmy, poniżej miliona egzemplarzy), wciąż jest to wynik, którego konkurencja może pozazdrościć. Nexusa 7, który jest dobrym tabletem (świetnym, jeśli wziąć też pod uwagę jego niską cenę), początkowo kupowało jakieś pół miliona użytkowników, co ujawnił niedawno w rozmowie z Wall Street Journal David Chang z Asusteka. Obecnie klienci kupują około miliona Nexusów 7 miesięcznie, co oznacza, że udało się sprzedać około 3 milionów egzemplarzy.

Jeszcze mniej można powiedzieć o sprzedaży flagowego tabletu z Windows RT na pokładzie. Nie znamy konkretnych liczb, więc trzeba się zadowolić słowami Steave'a Ballmera, który oświadczył w Toronto, że Microsoft chce rozprowadzić kilka milionów Surface'ów w… przyszłym roku. Oczywiście trudno porównywać Surface'a do Nexusa 7 czy iPada mini, bo od obu tych urządzeń jest większy, droższy i daje znacznie więcej możliwości. Ale jedno jest pewne: nawet jeśli iPad mini nie sprzedaje się tak dobrze, jak chce tego Apple, to wciąż sprzedaje się świetnie.

Źródło: WSJApple

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.