Część europejskich sklepów wstrzymuje sprzedaż Lumii 950 XL, a Microsoft odpowiada [Aktualizacja]

Część europejskich sklepów wstrzymuje sprzedaż Lumii 950 XL, a Microsoft odpowiada [Aktualizacja]30.12.2015 14:06
Lumia 950 XL
Źródło zdjęć: © Microsoft
Konrad Błaszak

Nowe Lumie 950 to dla jednych to świetne urządzenia, ale inni twierdzą, że są niedopracowane i nie powinny trafić do sprzedaży. Wygląda na to, że w przypadku większego modelu ci drudzy mają więcej racji.

Wpis został zaktualizowany o stanowisko Microsotu.

Lubię system Microsoftu i prywatnie korzystam z Lumii 640 już od kilku miesięcy. Nowe flagowce wywołują spore emocje wśród fanów, a ja nieco się zawiodłem (i chyba nie tylko ja). To ciekawe urządzenia, ale mają zbyt wiele minusów, żeby mogły rywalizować z topowymi smartfonami innych producentów. Sam dopiero sprawdziłem mniejszą 950-tkę, ale zakładałem, że większy model będzie miał podobne wady. Wygląda na to, że słusznie.

Użytkownik Twittera @gavinfabiani poinformował, że sprzedaż Lumii 950 XL została wstrzymana w brytyjskim sklepie Carphone Warehouse ze względu na nieokreślone "problemy". Choć wcześniej telefon był dostępny od ręki, obecnie można go kupić jedynie w przedsprzedaży, a przewidywana dostawa jest zaplanowana dopiero po 19 stycznia. Z kolei kilka dni wcześniej - jak informuje Dr. Windows - ze swojej oferty wycofał ten model niemiecki oddział Amazonu. Powód?

Amazon.de:

Klienci donoszą, że dostępne egzemplarze mogą być uszkodzone lub niezgodne z opisem na stronie. Pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu.

Smartfon wrócił do oferty dopiero po kilku dniach. Nie wiadomo niestety, co dokładnie było przyczyną problemów, ale mogę powiedzieć jedno...

Specjalnie mnie to wszystko nie dziwi

Co prawda mniejsza Lumia 950 nie została na razie nigdzie wycofana ze sprzedaży, ale zapewne niejeden klient może mieć co do niej zastrzeżenia. Egzemplarz, który dostałem do testów nie sprawa wrażenia, że jest urządzeniem za 2500 złotych. Obudowa trzeszczy (dolna część) pod nawet lekkim naciskiem, a jeśli chodzi o system, to zdarzyło mi się, że centrum powiadomień przestało działać (tylko na głównym ekranie). Kilkukrotnie gdy podłączałem Lumię 950 do komputera wyświetlało mi tylko część plików. Obydwa problemy zniknęły po restarcie lub którejś z rzędu próbie, ale nie powinny one w ogóle mieć miejsca.

Nowe smartfony Microsoftu sprawiają wrażenie niedopracowanych, a sam system również daleki jest od ideału. Moja Lumia 640 z Windows Phone'em 8.1 przy uruchamianiu podstawowych funkcji jest często minimalnie szybsza niż flagowiec. Poza tym nie przypominam sobie, żebym musiał ją kiedyś restartować. Amerykańska firma kazała długo czekać na Lumie 950, ale najwyraźniej potrzebowałaby jeszcze czasu, żeby je dopracować. Jeśli większy wariant jest bardziej problematyczny, to aż boję się go testować.

Aktualizacja

Jak informuje WMPoweruser, Microsoft przestał oficjalne oświadczenie w tej sprawie, z którego wynika, że Lumii 950 XL nie ma w sprzedaży, ponieważ cieszy się dużym powodzeniem:

Microsoft:

Popyt na Lumię 950 XL jest bardzo duży. Sklep Carphone Warehouse zmienił status tego modelu na przedsprzedaż ponad tydzień temu, ponieważ sprzedał już wszystkie sztuki i czeka na więcej. Lumia 950 XL jest dostępna dla klientów w Wielkiej Brytanii w innych sklepach.

Pracujemy, żeby sklep Carphone Warehouse ponownie miał Lumię 950 XL na stanie oraz dbamy o inne miejsca, gdzie można kupić ten model.

Dostępność Lumii 950 XL w Wielkiej Brytanii można sprawdzić tutaj.

Co jednak ciekawe, Microsoft odniósł się wyłącznie do dostępności w sklepie Carphone Warehouse. Wciąż niewyjaśniona jest kwestia "uszkodzeń i niezgodności z opisem", przez które smartfon zniknął z oferty Amazonu.

Autor na Facebooku: Konrad Błaszak

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.